چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 284864

تغییر رنگ ناخن‌ها همیشه هم حاكی از اتفاق خطرناكی در بدن نیست، اما مهم این است كه نسبت به سلامت خود حساس باشید و درصورت مشاهده تغییر رنگ غیرطبیعی ناخن‌ها علت را جویا شوید تا مبادا ناشی از مشكلی جدی باشد.

ارتباط رنگ ناخن با سلامت

سلامت نیوز: تغییر رنگ ناخن‌ها همیشه هم حاكی از اتفاق خطرناكی در بدن نیست، اما مهم این است كه نسبت به سلامت خود حساس باشید و درصورت مشاهده تغییر رنگ غیرطبیعی ناخن‌ها علت را جویا شوید تا مبادا ناشی از مشكلی جدی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، برخی علائم ظاهری غیرطبیعی در ناخن‌ها عبارتند از:

رنگ‌پریدگی ناخن‌ها
ناخن‌ها درصورت تمایل به صورتی كمرنگ خبر از سلامت می‌دهند، اما اگر ناخن‌های خیلی پریده‌رنگی دارید، احتمالا باید به سوءتغذیه، كم‌خونی، بیماری كبد یا حتی نارسایی مادرزادی قلب شك كرد.

سفیدی ناخن‌ها
گفتیم كه رنگ‌پریدگی ناخن‌ها می‌تواند ناشی از كم‌خونی یا نارسایی قلبی باشد. اما سفیدی ناخن‌ها معمولا به بیماری‌های كبدی مثل هپاتیت مربوط می‌شود.

به آبی گراییدن ناخن‌ها
وقتی ناخن‌ها به آبی متمایل باشند، یعنی بدن‌تان دچار كمبود اكسیژن است. به آبی گراییدن ناخن‌ها می‌تواند ناشی از مشكلات قلبی یا ریوی هم باشد.

زردی ناخن‌ها
زردی ناخن‌ها معمولا نشانه عفونت‌های قارچی است. البته ممكن است از بیماری‌های ریوی، دیابت و مشكلات تیروئید هم باشد.

تیرگی ناخن‌ها
اگر دیدید خطوط تیره‌رنگی زیر ناخن‌تان پدیدار شده حتما به پزشك مراجعه كنید. این حالت در برخی موارد ممكن است ازجمله علائم ملانوما باشد كه خطرناك‌ترین نوع سرطان پوست به‌شمار می‌رود.

ناصافی‌های سطح ناخن‌
گاهی ناخن‌ها رنگ غیرعادی ندارند، اما روی سطح‌شان نقطه‌های فرورفته یا حالت موجی قابل‌لمس و مشاهده است. این حالت معمولا براثر آرتریت التهابی یا پسوریازیس بروز می‌كند. در ناخن‌هایی كه فرورفتگی‌های سطحی دارند بی‌رنگی ناخن هم پدیده شایعی است.
منبع: medicaldaily

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha