چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 284869

ما انسان‌ها دوست داریم با هم ارتباط عمیق و صمیمی داشته باشیم و رازهای مگویی بینمان در جریان باشد. اما همیشه مواردی هم وجود دارد که حتی با نزدیک‌ترین افراد زندگیمان نباید به اشتراک بگذاریم. این کار را نه به خاطر حفظ اسرار، بلکه به علت محافظت از خود و شخصی نگاه داشتن زندگیمان باید انجام دهیم.

۵ چیز که نباید با دیگران به اشتراک گذاشت

سلامت نیوز:ما انسان‌ها دوست داریم با هم ارتباط عمیق و صمیمی داشته باشیم و رازهای مگویی بینمان در جریان باشد. اما همیشه مواردی هم وجود دارد که حتی با نزدیک‌ترین افراد زندگیمان نباید به اشتراک بگذاریم. این کار را نه به خاطر حفظ اسرار، بلکه به علت محافظت از خود و شخصی نگاه داشتن زندگیمان باید انجام دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا پلاس درست است که دوست دارید خوشی و ناخوشی خودتان را به اشتراک بگذارید. اگر قلبتان شکست به همه بگویید و اگر به موفقیتی دست یافتید، دوستانتان را در جریان قرار دهید. اما بهتر است بدانید بعضی چیزها را نباید با دیگران به اشتراک بگذارید.

چیزهایی که نباید با دیگران به اشتراک بگذاریم:

۱. اهداف

 تحقیقات نشان داده‌اند که زمانی از اهداف خود با صدای بلند صحبت می‌کنیم، احتمال کم‌تری وجود دارد که به آن برسیم. گویی همان افتخار گفتن هدف، ما را راضی می‌کند و در اغلب مواقع به آن نمی‌رسیم.

 

۲. زندگی شخصی

برملا کردن زندگی شخصی شما، کاری علیه خودتان است. باید بپذیریم که دنیا جای امن و مطمئنی برای تعریف تمام مسائل در زندگی شخصی شما نیست. همچنین به سختی می‌شود به دیگران اعتماد کرد. به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی، باعث می‌شود مردم در مورد شما قضاوت کنند، از شما انتقاد کنند و به صورت کلی نظراتی را به شما بدهند که برای شما غیرضروری است.

 

۳. مسائل خانوادگی

هر خانواده‌ای مسائل و چالش‌های خودش را دارد. مسائل را به صورت خصوصی و خودتان حل کنید. دیگران را ورد رابطه مثبت یا منفی خودتان در خانواده نکنید. دیگران از مسائل شما بی‌خبر هستند و تمام زوایای ارتباطات شما را نمی‌دانند. بهتر است مسائل خود را به بیرون از خانواده گسترده نکنید.

 

۴.کارهای خوب

دنیا نیازمند کارهای خوب و انسان‌دوستانه است. اما اگر شما این کارها را برای دیگران انجام می‌دهید بهتر است همینجا به این کارها پایان دهید. اگر با دیگران کارهای خودتان را به اشتراک می‌گذارید و به دنبال ستایش هستید، از خیر کارهای خوب هم بگذرید. به خاطر قلب و روح خودتان کارهای نیک انجام دهید.

 

۵. وضعیت مالی

وضعیت مالی خود را جایی بیان نکنید. همچنین بسیار بی‌ادبانه است که از دیگران بپرسیم چقدر درآمد مالی دارند. این کار باعث می‌شود که دیگران به شما حسادت کنند. همچنین شما متکبر جلوه داده شوید. بنابراین درآمد مالی شما چیزی است که به دیگران مرتبط نمی‌شود. با این کار می‌توانیم حاشیه روابط را به حداقل برسانیم.

منابع: Psychcentral و thepowerofsilence 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha