یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 285412

برخی ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند.

ویتامین‌هایی که نمی‌گذارند چاق شوید!

سلامت نیوز: برخی ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، تامین برخی از ویتامین‌ها باعث می‌شوند که از گرسنگی کاذب و پرخوری در امان بمانید.

امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوعEPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا۳ در ماهیهای روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانههای کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا۳ هستند.

روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

ویتامین ب: این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا میکند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمیکنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت میشود. لازم است بدانید ویتامینب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

کلسیم: کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک میشود. به غیر از لبنیات، میتوانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

منیزیم: کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات میشود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس میتواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیبزمینی، دانهها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.

آهن: در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش میدهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین میشود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند اما اگر میخواهید از آنها استفاده کنید بهتر است میوههای خشک، تخم کدو، حبوبات و غذاهای غنی شده را وارد رژیم غذاییتان نمایید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.

منبع: naturalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha