دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 28564
سلامت نیوز : معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت:‌ بطری‌های پلاستیكی آب معدنی‌ و دوغ كه در فروشگاه‌‌های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی در معرض حرارت و در زیر آفتاب داغ نگهداری می‌شوند، غیر قابل استفاده و سرطان‌زاست.

به گزارش فارس، رضا غلامی افزود: بطری‌های پلاستیكی كه حاوی دوغ و نوشابه است، وقتی به مدت زیادی در معرض نورخورشید می‌ماند، مشتقات نفتی بطری‌ها از آن جدا شده و در نهایت وارد آب یا دوغ می‌شود.

غلامی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند از این آب معدنی‌‌ها استفاده نكنند، چرا كه مواد نفتی پس از جدا شدن در آب و مصرف محتویات آن، افراد را دچار بیماری‌های خطرناكی همچون سرطان می‌كند.

وی اضافه كرد: تركیبات شیمیایی موجود در بطری‌های پلاستیكی از نوع A بوده و این تركیبات بیشترین تأ‌ثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می گذارد و در برخی بافت‌های بدن، باعث بروز تومور می‌شود.

معاون مركز سلامت و محیط كار وزارت بهداشت، در خصوص تاریخ مصرف 6 ماهه آب معدنی‌‌ها نیز خاطرنشان كرد: اگر این آب معدنی‌ ها در معرض حرارت نباشد، مصرف آنها تا یك سال مشكلی ندارد ولی اگر در شرایطی نگهداری و عرضه شوند كه تحت تاثیر مستقیم حرارت باشند، حتی قبل از 6 ماه هم غیر قابل استفاده می‌‌شوند.

برخی فروشندگان برای بازارگرمی، آب‌ معدنی‌‌ها را در معرض دید مشتری و زیر نور آفتاب می‌ چینند و این كار به شدت بر كیفیت آب‌ معدنی تأثیر منفی می‌‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha