اگر خطر بروز عارضه جراحی را باور داشته باشیم و با دید صحیح و واقع‌بینانه وارد میدان نبرد با بیماری شویم، طبیعتا آگاهیم در مراحلی از درمان، ممكن است دچار مشكل یا حتی غلبه مقطعی بیماری بر بیمار و كادر درمان شویم.

عارضه جراحی؛ آیا در كوچه‌ای بن‌بست گرفتار شده‌ایم؟

سلامت نیوز:اگر خطر بروز عارضه جراحی را باور داشته باشیم و با دید صحیح و واقع‌بینانه وارد میدان نبرد با بیماری شویم، طبیعتا آگاهیم در مراحلی از درمان، ممكن است دچار مشكل یا حتی غلبه مقطعی بیماری بر بیمار و كادر درمان شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در این صورت اگر اختلالی در روند درمان و جراحی رخ دهد، حیران و غافلگیر نخواهیم شد، چرا كه می‌دانیم حتی با تمام تلاش‌ها و اقدامات درمانی كاملا صحیح و حتی بدون هیچ قصوری از سوی كادر درمان، ممكن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رخ دهد و مسیر را ناهموار کند.


عارضه جراحی یعنی ایجاد آسیب عصبی، عفونت، آمبولی ریه، مشكلات قلبی، خونریزی و حتی عدم نتیجه بخش بودن عمل جراحی و ممكن است در هرعملی از دیسك كمر و گردن تا شكستگی‌های ستون فقرات و تومورهای مغز و ستون فقرات و ضایعات عروقی رخ دهد و هم برای بیمار و هم برای جراح بسیار ناگوار و دردسرساز خواهند بود.


اما اگر این اتفاق رخ داد چه باید كرد؟ درمان شكست خورده؟ بیماری فائق آمده و باید تسلیم شد؟ وارد بن بستی شده‌ایم و به‌زودی بیماری، ما را از پای درخواهد آورد؟ پاسخ این سوالات قطعا منفی است. گرچه حقیقت این است كه در ابتدا عارضه جراحی از ما چند قدم جلوتر است و برای رسیدن و غلبه بر آن باید تلاش و دقت مضاعف داشت، اما از سوی دیگر بسیاری از عوارض جراحی قابل كنترل است به‌گونه‌ای كه گویی هرگز رخ نداده‌اند!


اگر قبل از عمل در مورد خطرات آن با جراح خود صحبت كرده باشید در زمان رخ‌دادن عارضه بهت زده نمی‌شوید و به جای آن در پی حل عارضه خواهید بود. اول این‌كه بدانید در این صورت هیچ‌كس بیش از پزشكتان نگران و دلسوز شما برای رهایی از این مشكل نخواهد بود؛ پس به او اعتماد كنید، در مورد اتفاق رخ داده بپرسید تا اطلاعاتی به‌دست آورید و آگاه شوید چه كمكی از دست شما و همراهانتان ساخته است زیرا همراهی بیمار و خانواده او مهم‌ترین عامل در كنترل عارضه جراحی است.

شما حتی می‌توانید با پزشكان حاذق و مورد اعتماد و خیراندیش مشورت كنید. در این زمان به جای جست‌وجو برای یافتن مقصر، كه بعدها هم قابل انجام است و به جای توجه به صحبت‌های ناامیدكننده و تحریك‌آمیز برخی اطرافیان و حتی پرسنل درمانی كه حس شكست و تسلیم در برابر بیماری را القا می‌كنند و مانع آرامش و تمركز شما و پزشكتان می‌شوند، واقع‌بینانه برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها در این لحظات حساس با پزشك خود همراه شوید و دری در انتهای این كوچه بن بست به سوی سلامت بگشایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha