مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده است، گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته افزایش یا کاهش نیافته است.

بودجه مقابله با گرد و غبار برای سال ۹۹ مشابه سال‌جاری

سلامت نیوز:مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده است، گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته افزایش یا کاهش نیافته است.


به گزارش سلامت نیوز ، علی محمد طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس بند ه تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۹ برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: طی سال ۹۸ نیز همانند سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو اختصاص داده شده بود.


 وی با بیان اینکه ۳۵ درصد این مبلغ طی امسال برای کاهش تاثیر گرد و غبار بر شبکه برق هزینه شد و همچنان در حال هزینه است، گفت: ۶۵ درصد مابقی به طور مشخص برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده است.


 مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار ادامه داد: طی سال ۹۸ پس از تبدیل یورو به ریال این مبلغ معادل ۷۸۰ میلیارد تومان شد که در حال حاضر چیزی حدود ۵۰ درصد آن اختصاص داده شده است و امیدواریم که بتوانیم مابقی آن را تا پایان سال دریافت کنیم.


طهماسبی اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز امیدواریم که مبلغ ریالی بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. البته ما برای سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو  برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور پیش‌بینی کرده بودیم که در نهایت ۱۰۰ میلیون آن تصویب شد.


وی با اشاره به اینکه بودجه تخصیص داده شده بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده است و هماهنگی و نظارت بر هزینه کرد آن با سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: درصدی از این بودجه نیز برای پایش گرد و غبار در کشور هزینه شده است. امیدواریم که طی سال ۹۹ نیز بتوانیم برنامه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار را ادامه دهیم.


به گفته طهماسبی طی سال ۹۸ تمرکز بر کنترل گرد و غبار در استان‌های شرقی بود و به همین دلیل ۶۲ درصد بودجه سال ۹۸ به استان های شرقی تخصیص داده شد.  


مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در ادامه تصریح کرد: طی سال ۹۶ نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و طی سال ۹۷ نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور تخصیص داده شده بود.


طهماسبی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با توجه به عملکرد خود در زمینه مقابله با گرد و غبار مابقی بودجه سال ۹۸ خود را دریافت کنیم، گفت: بودجه سال ۹۹ با توجه به ابعاد گسترده کار و تعدد دستگاه‌ها کافی نیست اما به هر حال باید شرایط کشور را درک کنیم و از همین مقدار بودجه نیز استفاده بهینه کنیم. در حال حاضر اولویت ما به عنوان سازمان هماهنگ کننده و نظارت کننده بر برنامه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار، افزایش اثربخشی‌ها این برنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha