مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از دسترسی مردم به قیمت ۷۰ هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

قیمت ۷۰ هزار کالای پزشکی در دسترس مردم/ وضعیت سمعک

سلامت نیوز:مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از دسترسی مردم به قیمت ۷۰ هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین صفوی، با اشاره به فراهم بودن دسترسی مردم به استعلام قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی در سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، به خبرنگار مهر، گفت: در حال حاضر قیمت ۷۰ هزار قلم کالا(IRC) در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی، به آسانی در دسترس مردم است تا از وضعیت قیمت های مصوب و مورد تایید وزارت بهداشت مطلع شوند.


وی با اعلام اینکه قیمت این اقلام شامل کالاهای پزشکی وارداتی و تولید داخل می شود، افزود: قیمت گذاری ها از سال ۹۳ شروع شده و به روز می شود.
صفوی با اشاره به آن دست از کالاهای پزشکی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می شوند، گفت: علاوه بر قیمت این قبیل کالاها، قیمت سایر کالاهای پزشکی که مشمول ارز دولتی نمی شوند نیز در این سایت قابل مشاهده است.


مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، با اشاره به دو روش تماس مردم برای پیگیری شکایات از قیمت ها، افزود: دو روش تماس تلفنی و ثبت در سامانه شکایت، برای پاسخگویی به مردم راه اندازی شده است.
صفوی با تاکید بر تشدید نظارت ها و بازرسی ها به منظور کنترل قیمت ها در بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور، گفت: بر اساس تصمیم اداره کل تجهیزات پزشکی، معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف هستند در استان ها و مناطق خود، بازرسی دوره ای به منظور کنترل قیمت ها داشته باشند.


وی افزود: بازار تجهیزات پزشکی کشور توسط بازرسان اداره کل تجهیزات پزشکی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، رصد و نظارت می شود.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با قیمت سمعک نیز، گفت: با توجه به اینکه سمعک با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود، قیمت همه مدل ها و برندها، در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی قابل رصد است.


صفوی ادامه داد: سمعک ها بر اساس نوع مدل و کشور سازنده، قیمت گذاری و به صورت ریالی در سایت محاسبه شده است.
وی افزود: قیمت سمعک در دو ستون جداگانه که شامل قیمت فروش شرکت وارد کننده و قیمت برای توزیع و عرضه است، در دسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha