سلامت نیوز :  رییس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی وزارت بهداشت از اجرای آیین‌نامه رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در سال جاری خبر داد و افزود: نتایج رتبه‌بندی تا پایان امسال اعلام می‌شود.

دكتر نادر ممتازمنش در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر اینكه رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشكی امسال به صورت جدی اجرا می‌شود، اظهار كرد: سال گذشته شاخص‌های این رتبه‌بندی طراحی و نهایی شد. وی با بیان اینكه در ابتدا قرار بر این بود كه معیار رتبه‌بندی بر اساس پیامدها و برون دادهای آموزشی طراحی شود، تصریح كرد: در نهایت چون این سنجش كار دشواری بود شاخص‌ها بر اساس فرایندهای آموزشی طراحی شد.

رییس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی وزارت بهداشت هدف از این رتبه‌بندی را رقابت سالم و فعال میان دانشگاه‌های علوم پزشكی عنوان كرد و افزود: این رتبه‌بندی موجب بهبود و ارتقاء آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود. ممتازمنش با اشاره به طراحی 5 حیطه برای رتبه‌بندی، گفت: طرح رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس خروجی، عملکرد دانشکده‌ها، سیستم آموزشی، دفاتر آموزش مداوم و مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ارزشیابی می شوند.

رییس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی با بیان اینكه نتایج رتبه‌بندی تا پایان امسال اعلام خواهد شد، اظهار كرد: البته پیشنهاد شده است كه تیپ‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشكی بر اساس نتایج این رتبه‌بندی بازنگری و انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha