یک آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه:«در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشورمان وجود دارد که سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد آنها افزوده می شود.» گفت:«برخی از زنان سرپرست خانوار اجبار دارند به عنوان همسر در سایه یا همسر دوم ، زندگی با یک مرد را بپذیرند و مشکلات از اینجا آغاز می شود که اگر قرار باشد آنها فرزندی داشته باشند مصیبت بزرگتری گریبانگیر آنها خواهند شد. متاسفانه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هیچ قاعده و ضابطه ای وجود ندارد.»

سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار افزوده می شود/ازدواج موقت، ازدواج سفید و ازدواج سایه برای ادامه زندگی

سلامت نیوز-راحله مهربان: یک آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه:«در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشورمان وجود دارد که سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد آنها افزوده می شود.» گفت:«برخی از زنان سرپرست خانوار اجبار دارند به عنوان همسر در سایه یا همسر دوم ، زندگی با یک مرد را بپذیرند و مشکلات از اینجا آغاز می شود که اگر قرار باشد آنها فرزندی داشته باشند مصیبت بزرگتری گریبانگیر آنها خواهند شد. متاسفانه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هیچ قاعده و ضابطه ای وجود ندارد.»


دکتر مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره زنان سرپرست خانوار در جامعه گفت:« زنان سرپرست خانوار یکی از محروم ترین اقشار جامعه می باشند که با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی، زندگی بسیار دشواری را سپری می نمایند. در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشورمان وجود دارد که سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد آنها افزوده می شود.»


وی در ادامه گفت:« زنان سرپرست خانوار گاهی دارای یک یا دو فرزند بوده و گاهی هم دارای تعداد بیشتری فرزند هستند. متاسفانه بسته های حمایتی ای که دولت به این بانوان می دهد شاید فقط پول نان آنها شود چرا که با توجه به تورم و گرانی های ساعتی با این ماهیانه ها نمی توان حتی کوچکترین بخش نیازهای اینگونه افراد را تامین و برطرف نمود.متاسفانه بسته های حمایتی فقط عزت نفس بانوان را به مخاطره و چالش می کشد چرا که ماهیانه ۴۰،۵۰ هزارتومان پولی نیست که یک خانواده سه نفری و حتی یک خانواده یک نفری را اداره کند. »


این آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد:« آموزش مهارت های زندگی و حرفه ای به این دسته از زنان می تواند بسیار کمک کننده باشد. دولت، سازمان بهزیستی و وزارت رفاه با کمک ناچیزی که می کنند نباید توقع داشته باشند که این بانوان به مشاغل دوم و سوم دست نزنند. بخشی از آنها با ساخت و فروش صنایع دستی مانند لیف و امثال آن امورات خود را می گذرانند و با یک سرکشی به واگن های مترو می توان به واقعیت این قضیه پی برد. »


وی افزود:« برخی از زنان سرپرست خانوار پرستاری از سالمند یا کودک را برعهده می گیرند که با دشواری این وظایف را به سرانجام می رسانند. بعضی از این زنان خود دارای فرزند می باشند و قادر به سرپرستی و مراقبت کامل از فرزند خود نیستند بنابراین آسیب دیگری نیز از این ناحیه جامعه را تهدید می کند وآن فرزندان زنان سرپرست خانوار است که به درستی از تربیت آنها برنمی آیند.»


وی خاطرنشان کرد:« برخی از زنان سرپرست خانوار اجبار دارند به عنوان همسر در سایه یا همسر دوم ، زندگی با یک مرد را بپذیرند و مشکلات از اینجا آغاز می شود که اگر قرار باشد آنها فرزندی داشته باشند مصیبت بزرگتری گریبانگیر آنها خواهند شد. متاسفانه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هیچ قاعده و ضابطه ای وجود ندارد.»


وی هشدار داد:« ازدواج موقت، ازدواج سفید و ازدواج سایه روش هایی است که برخی زنان سرپرست خانوار برای حمایت از فرزندان خود پیشه می سازند بنابراین سازمان های حمایتی باید بسته های حمایتی را با تورم و مشکلات اقتصادی موجود تغییر دهند و به این بانوان به جای دادن ماهی، ماهی گیری یاد دهند و حرفه و شغلی به آنها بیاموزند و سرمایه ای در اختیار آنها قرار دهند تا جزو کارآفرینان باشند. وگرنه با پول های اندکی که به آنها پرداخت می شود نمی توان با اقیانوس مشکلات زنان سرپرست خانوار مواجه شد. »


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha