سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 287759

بهداشت لباس زیربخش مهمی از سلامت خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما شاید افراد کمی درباره آن اطلاعات داشته باشند. تحقیقات زیادی در دنیا در باره این موضوع انجام شده است که در زیر بخشی از آن‌ را مرور می کنیم

نکاتی کلیدی درباره بهداشت لباس زیر

سلامت نیوز:بهداشت لباس زیربخش مهمی از سلامت خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما شاید افراد کمی درباره آن اطلاعات داشته باشند. تحقیقات زیادی در دنیا در باره  این موضوع انجام شده است که در زیر بخشی از آن‌ را مرور می کنیم :

لباس‌های زیر از جنس الیاف طبیعی انتخاب کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، آیا شما می‌دانید بعضی از الیاف و پارچه‌ها برای لباس زیر مناسب‌تر است؟ با توجه به حساسیت و احتمال بروز عفونت، جنس لباس زیر بسیار اهمیت دارد.مثلا لباس زیر از جنس پنبه برای جلوگیری از عفونت بهترین است. 

لباس‌های زیر ازجنس الیاف مصنوعی رطوبت را در خود نگه می‌دارد و فضای مناسبی برای رشد باکتری و عفونت ایجاد می‌کند در نتیجه بهتر است اصلا از این الیاف در لباس زیر استفاده نشود. 

 روزی یک بار لباس زیر خود را عوض کنید

 پزشکان می‌گویند شما می‌توانید تا دو روز از یک لباس زیر استفاده کنید اما بهتر است هر روز لباس زیر خود را عوض کنید و لباس زیر استفاده شده را با مواد شوینده کاملا شست و شو دهید.   

 لباس زیر مناسب با اندازه خود انتخاب کنید 

لباس‌های زیر بسیار تنگ یا بسیار گشاد مناسب نیست و بهترین کار این است لباس زیری را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما باشد.

برای شست و شوی لباس‌های زیرازصابون‌های ضد آلرژی استفاده کنید

 صابون‌های ضد آلرژی برای شست و شوی لباس‌های زیر بهترین گزینه است زیرا مواد شوینده معمولی ممکن است باعث خارش یا عفونت یا سوزش و آلرژی شود. لباس‌های زیر را جدا از دیگر لباس‌ها و با آب داغ بشویید و بعد از شست و شو و خشک شدن، آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار دهید و در نهایت بهتر است لباس‌های زیر را اتو کنید.   

 بیشتر از یک سال از یک لباس زیر استفاده نکنید 

با وجود شست و شو و رعایت بهداشت بهتر است از یک لباس زیر بیش از یک سال استفاده نکنید و بعد از یک سال آن را با یک لباس زیر جدید جایگزین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha