شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 367327

چند وقت یک‌بار لباس‌زیر خود را می‌شویید؟ با چه دمایی شورت‌ها شسته می‌شوند؟ بر اساس نظرسنجی جدید شرکت Currys، ظاهرا ۷۶ درصد از بریتانیایی‌ها شورت‌ خود را در دمای کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌شویند. هدف آنها از این اقدام صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

بهترین شیوه شستن لباس زیر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، اما آثار مدفوع فقط در صورتی از روی شورت‌ تمیز می‌شود که در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد شسته شود. حتی یک شورت تمیز و شسته شده هم هنوز به طور متوسط حدود ۰.۱ گرم آثار مدفوع دارد و می‌تواند تا ۱۰ گرم از آن را در خود جای دهد.

به گزارش هافتینگتون پست، علاوه بر این، نظرسنجی Currys نشان داد که ۳۲٪ از بریتانیایی‌ها قبل از شستن شورت در ماشین لباسشویی آن‌ را بیش از یک‌بار می‌پوشند.

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج یک هنجار فرهنگی در بسیاری از نقاط جهان است. بااین‌حال، در برخی از فرهنگ‌ها، استفاده از آب و صابون، اغلب به شکل بیده (نصب‌شده در داخل توالت فرنگی) یا شلنگ، رایج است که ممکن است آلودگی را در فضای بیشتری پخش کند.

انتخاب روش نظافت می‌تواند تحت تاثیر عوامل فرهنگی، تاریخی و عملی باشد. استفاده از آب برای نظافت در توالت اقدامی رایج در بسیاری از کشورها است. با این‌ حال افرادی هم به دلایلی ممکن است استفاده از دستمال توالت را ترجیح دهند. در هر حال، افزایش وزن، بالا رفتن سن، بواسیر و مشکلات سلامتی یا نداشتن مهارت کافی برای شستن مقعد مخصوصا در کودکان باعث شده که لباس‌زیر برخی از ما حاوی اندکی آثار مدفوع باشد.

نحوه صحیح شستن شورت

از میان پاسخ‌دهندگانی که بیش از یک بار شورت‌ خود را می‌پوشیدند، ۷۱ درصد لباس‌های شسته‌شده خود را بسته به رنگ، نه استفاده یا جنس، جدا می‌کردند. به این معنا که باکتری‌هایی که در لباس‌های مکرر پوشیده شده آن‌ها ایجاد می‌شود احتمالا به سایر لباس‌های لباسشویی نیز سرایت می‌کند.

با این وجود کارشناسان Currys توصیه می‌کنند که به جای شستن لباس‌زیر با بقیه لباس‌ها، شورت را با حوله‌های دستی و حوله‌های حمام در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد بشویید تا از نابودی کامل باکتری‌ها اطمینان حاصل شود.

اگر نگران مصرف انرژی هستید، کارشناسان توصیه می‌کنند در مورد پاک‌کننده‌های لباس‌شویی تحقیق کنید، زیرا برخی از انواع مواد شوینده ادعا می‌کنند می‌توانند ۹۹ درصد باکتری‌ها را در دمای کمتر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد از بین ببرند.

هر چند وقت یک‌بار باید لباس‌ زیر را شست

کارشناسان Whirlpool این راهنما را ارائه می‌دهند:

-پیراهن و بلوز: بعد از یک تا دوبار پوشیدن

-شلوارها: بعد از ۲ تا ۳ بار پوشیدن

-شلوار جین: بعد از ۴-۵ بار پوشیدن

-گرمکن‌ها: اگر زیر آن لباس دیگری می‌پوشید حداکثر پس از شش بار پوشیدن و اگر به تنهایی پوشیده می‌شوند پس از یک تا دوبار پوشیدن

-کت‌وشلوار / کت / ژاکت‌ها: بعد از ۵-۶ بار پوشیدن

-لباس ورزشی: بعد از یک‌بار پوشیدن

-لباس‌خواب: بعد از ۲-۳ بار پوشیدن

البته باید به یاد داشت که علاوه بر همه این‌ها ماشین لباسشویی را نیز تمیز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha