اگر هنوز خرید لباس زیر مناسب را برای حفظ بهداشت و سلامتی خود مهم نمی‌دانید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این محصول در تماس مستقیم با پوست قرار گرفته و می‌تواند آثار نامطلوبی روی آن ایجاد کند.لباس زیرهایی که امروزه در بازار مشاهده می‌کنیم انواع مختلف و متنوعی دارند که هر کدام از الیاف خاصی تولید شده‌اند. خرید این محصولات با توجه به نیازی که داریم و استفاده درست از آنها می‌تواند به حفظ سلامت ما تا حد زیادی کمک کند.اگر هنوز در رابطه با نقش لباس زیر و تاثیری که می‌تواند روی سلامت ما بگذارد آگاه نیستید بهتر است تا آخرین این مقاله با ما همراه باشید. چراکه قصد داریم در رابطه بهداشت لباس زیر و مواردی که حین خرید باید به آنها توجه کرد آشنا شویم.

خرید لباس زیر مناسب چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

چرا رعایت بهداشت لباس زیر مهم است؟

لباس زیر به‌طور مستقیم با پوست بدن و اندام‌های مهم در تماس بوده و اگر افراد زمان خرید لباس زیر یا حین استفاده به بهداشت این محصول دقت نکنند ممکن است به بیماری‌ها یا مشکلات پوستی مختلفی دچار شوند.

از مهم‌ترین مشکلاتی که عدم رعایت بهداشت لباس زیر یا خرید آن با الیاف نامناسب به‌همراه دارد می‌توان به عارضه‌هایی مانند خارش، سوزش، عفونت‌های قارچی، التهاب، لک، جوش، اکنه و در موارد خیلی حاد ناباروری اشاره کرد.

جنس پارچه لباس زیر و تاثیر آن بر رعایت بهداشت بدن

لباس زیر در انواع مختلفی تولید می‌شود که هرکدام جنس خاصی دارند اما کدام محصول برای استفاده روزمره مناسب‌تر است؟ لباس‌هایی با جنس نخ می‌توانند بهترین نوع برای استفاده روزانه باشند.

با توجه به اینکه شناخت انواع لباس زیر به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک می‌کند در ادامه به معرفی چند مدل محبوب و پرطرف‌دار که باید در انتخاب و نحوه استفاده از آنها دقت کرد می‌پردازیم.

لباس زیر فانتزی

از پرطرف‌دارترین لباس‌های زیر در بین خانم‌ها به‌خصوص افرادی که سن کم‌تری دارند باید به لباس زیرهای فانتزی اشاره کرد. این محصولات دارای طرح‌های جذابی هستند که هر فرد ممکن است برای خرید آنها تمایل نشان دهند.

خرید لباس زیر فانتزی بهتر است تنها با هدف استفاده محدود انجام شود. با توجه به استفاده از الیاف پلاستیکی و نایلون در تولید این محصولات پوشیدت طولانی‌مدت آنها می‌تواند بهداشت فردی شما را تهدید کند.

لباس زیر عروس

خرید لباس زیر عروس با طرح‌های خاصی که دارد معمولا توسط افرادی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند انجام می‌شود. البته سایر خانم‌ها نیز می‌توانند برای تنوع از این محصولات استفاده کنند. اما پیشنهاد ما این است که تا لباس‌هایی با طرح‌های جذاب که از جنس الیاف مصنوعی تولیدشده‌اند تنها برای چند ساعت پوشیده شوند.

لباس زیر ورزشی

ورزش جزء فعالیت‌های سنگین است و افراد در این زمان باید لباسی انتخاب کنند که دارای سایز مناسبی باشد. این مورد به‌خصوص با توجه به افزایش گردش خون اهمیت پیدا می‌کند. درصورت تنگی بیش از حد لباس، خون نمی‌تواند به‌خوبی در بدن جریان پیدا کند و در کنار بهداشت، سلامت فرد نیز به‌خطر میفتند.

از سوی دیگر تعریق زیاد در این زمان باید از طریق لباس جذب شود و مرطوب ماندن بدن را به‌همراه نداشته باشد. پس لباس زیر ورزشی باید با توجه به تناسب سایز آن با بدن و جنسی که دارد خریداری شود.

چرا خرید لباس زیر از جنس نخ برای سلامتی مناسب است؟

با توجه به اینکه تعریق زیاد باعث مرطوب شدن نواحی حساس بدن و در نتیجه افزایش احتمال عفونت می‌شود بهتر است برای تولید لباس زیر از پارچه‌های نخی استفاده کرد تا با عبور دادن رطوبت و جلوگیری از تعریق به حفظ بهداشت بدن کمک کند. به همین دلیل نیز خرید لباس زیر با این الیاف گزینه مناسبی برای همه افراد به‌حساب می‌آید.

رنگ لباس زیر و تاثیر آن بر رعایت بهداشت و سلامتی

لباس زیر به‌طور مستقیم با پوست تماس دارد پس باید محصولی انتخاب کرد که با استفاده از بهترین الیاف و رنگ‌ها تولید شده باشد. بسیاری از افراد با استفاده از لباس زیرهایی که در تولید آنها از رنگ بی‌کیفیت استفاده شده دچار حساسیت می‌شوند.

با توجه به نظر پزشکان لباس زیری مناسب است که حین شست‌وشو از خود رنگ پس ندهد. به همین دلیل نیز افراد باید با توجه به کیفیت رنگ و الیافی که در تولید این نوع لباس استفاده شده برای خرید آن اقدام کنند.

خرید لباس زیر مناسب چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

چگونه بهداشت را در خصوص لباس زیر رعایت کنیم؟

در کنار توجه به خرید لباس زیر که از الیاف طبیعی تولید شده و رنگ آن نیز کیفت بالایی دارد چند نکته دیگر نیز هست که رعایت آنها به حفظ سلامتی و بهداشت بدن کمک می‌کند. این موارد عبارت‌اند از:

  • لباس زیر تنگ علاوه‌بر اینکه باعث ایجاد اختلال در گردش خون می‌شود می‌تواند بروز عارضه‌های پوستی و حتی عفونی را نیز به‌همراه داشته باشد. پس در انتخاب سایز مناسب خود دقت کنید.
  • اگر به‌طور روزانه حمام نمی‌کنید اشکالی ندارد اما نباید تعویض لباس زیر را تنها به بعد از هر بار استحمام اختصاص دهید. متخصصین بهداشت در این زمینه توصیه می‌کنند که لباس زیر را باید حداقل روزی یک‌بار تعویض کرد.
  • نباید تا زمانی که لباس زیر ظاهر خوبی دارد از آن استفاده کرد. چراکه این محصولات بعد از حداکثر 12 ماه محل تجمع آلودگی‌ها هستند و حتی اگر آن را به‌بهترین شکل ضدعفونی کرده باشید باز هم قابل استفاده نخواهد بود.

خرید لباس زیر زنانه از بهترین فروشگاه

با توجه به اهمیت الیاف و رنگ این محصولات و تاثیری که روی سلامتی دارند باید خرید لباس زیر زنانه را از بهترین فروشگاه انجام دهید. نیواستایل با تجربه بالایی که در این زمینه دارد می‌تواند بهترین گزینه باشد.

فروشگاه لباس زیر نیو از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در این زمینه است که انواع لباس زیر نخی، ورزشی، فانتزی، بارداری و نیم‌تنه را که با استفاده از بهترین الیاف تولید شده‌اند به‌فروش می‌رساند.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه لباس زیر می‌تواند به‌صورت مستقیم روی سلامتی و بهداشت بدن تاثیر بگذارد در حین خرید لباس زیر در اولین فاکتور به جنس آن توجه کنید. الیاف نخی بهترین گزینه برای جلوگیری از تعریق زیاد و عبور دادن رطوبت هستند.

لباس زیرهای فانتزی و عروس که از الیاف مصنوعی تولید شده‌اند نباید برای ساعات طولانی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این لباس باید روزانه تعویض شود و در نهایت پس از 12 ماه دیگر نباید از آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha