چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 287828

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان طی امروز (۲۵ دی‌ماه)، از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

وقوع رگبار باران در مناطق سیل‌زده

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان طی امروز (۲۵ دی‌ماه)، از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیائیان  اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۵ دی‌ماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان شاهد رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهیم بود.

همچنین از بعد از ظهر همین روز با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر به ویژه در غرب و مرکز آن بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که در اردبیل و شمال آذربایجان شرقی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه (۲۶ دی‌ماه) با تقویت این سامانه در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی بارش باران و برای مناطقی از استان‌های اردبیل، اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


ضیائیان با بیان این‌که روز جمعه (۲۷ دی‌ماه) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود، تصریح کرد: روز شنبه (۲۸ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور برای شمال غرب و غرب بارش باران و برف و در جنوب غرب کشور نیز بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


به گفته وی، طی روز یکشنبه (۲۹ دی‌ماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش به مناطق مرکزی، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر می‌رسد. همچنین طی دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور و استان هرمزگان شاهد وزش باد شدید موقت خواهیم بود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز (۲۵ دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روز پنج شنبه (۲۶ دی‌ماه) نیز نیمه غربی دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.


ضیائیان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (۲۶ دی‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۷ دی‌ماه) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی و به تدریج افزایش ابر و در پاره‌ای از نقاط بارش پراکنده با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha