پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 287887

درد و التهاب تاندون عضله در ناحیه آرنج در تنیس‌بازان شایع است و این شكایت در خانم‌های خانه‌دار به دلیل انجام كارهای سنگین با دست در خانه و حمل كیسه‌های خرید در مسافتی طولانی تا منزل شایع شده است.معمولا درد و التهاب به تدریج شروع می‌شود و پس از چند ماه شدت پیدا می‌كند.

زنان ایرانی از درد آرنج می‌نالند

سلامت نیوز: درد و التهاب تاندون عضله در ناحیه آرنج در تنیس‌بازان شایع است و این شكایت در خانم‌های خانه‌دار به دلیل انجام كارهای سنگین با دست در خانه و حمل كیسه‌های خرید در مسافتی طولانی تا منزل شایع شده است.معمولا درد و التهاب به تدریج شروع می‌شود و پس از چند ماه شدت پیدا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،خانم ۶۱ ساله‌ای با شكایت درد و ورم در ناحیه خارجی آرنج و مچ دست راست به كلینیك مراجعه كردند، درد از حدود چهار ماه پیش شروع شده و به‌تدریج شدت پیدا كرده بود.بررسی‌های لازم ام‌آر‌آی و الكترمیوگرافی انجام شده بود و تشخیص تنیس البو یا همان آرنج تنیس‌بازان دادند و در این مورد تجویز داروی ضد‌التهاب برای كاهش التهاب و تورم و كاهش درد شروع شده بود.

نگرانی بیمار علاوه بر تورم و درد آرنج و مچ كه دست دادن و چای ریختن را برایش سخت كرده بود، احتمال نیاز به جراحی در صورت عدم پاسخ به داروها، فیزیوتراپی، استراحت و اجتناب از ورزش و فعالیت سنگین و استفاده از بریس بود.۹۰ درصد موارد بدون جراحی قابل درمان است و اگر بعد از ۶  تا ۱۲ ماه درد بهبود نداشته باشد، ممكن است عمل جراحی بتواند به بیمار كمك كند.برای این بیمار به درمان‌هایی كه داشتند لیزرتراپی نیز اضافه شد .

لیزرتراپی روشی غیرتهاجمی و موثر در بهبود درد و رفع التهاب و ترمیم بافت آسیب‌دیده است. در بیماران با درد و التهاب تاندون عضله در قسمت خارجی آرنج كه در حركت مچ دست و انگشتان موثر است بر اثر التهاب در موضع اتصال تاندون به استخوان و حركت مكرر خم و راست شدن آرنج آسیب در تاندون و عضله ایجاد می‌شود و تشخیص به موقع بسیار حائز اهمیت است و از طولانی شدن درد و آسیب‌های ثانویه جلوگیری می‌گردد.

آرنج تنیس‌بازان در برخی شغل‌ها مانند آشپزی، قصابی، نقاشی ساختمان، تعمیركار ماشین و خانم‌های خانه‌دار بیشتر دیده می‌شود. بیمار بعد از جلسه چهارم لیزردرمانی دیگر در ناحیه آرنج درد حس نمی‌كرد و در موضع تورمی دیده نمی‌شد.

جلسات لیزردرمانی برای آرنج تنیس‌بازان معمولا پنج تا هفت جلسه است و با كاهش درد و التهاب با لیزر نیاز بیمار به مصرف داروهای ضد‌التهابی كاهش می‌یابد. لیزرتراپی موجب ترمیم بافت آسیب دیده می‌شود و قدرت و تحمل بافت برای بازگشت به فرم عادی بیشتر شده و روند ترمیم و بهبود سریع‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha