چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 288212

بحث درباره “خوبی” و “بدی” نوشیدن قهوه هرگز به پایان نمی رسد. بنابراین، ما را مجبور می کند که استدلال های اصلی برای نوشیدن و یا ننوشیدن قهوه را مرور کنیم.

فواید و مضرات نوشیدن قهوه

سلامت نیوز: بحث درباره “خوبی” و “بدی” نوشیدن قهوه هرگز به پایان نمی رسد. بنابراین، ما را مجبور می کند که استدلال های اصلی برای نوشیدن و یا ننوشیدن قهوه را مرور کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، برخی از مزایای ذکر شده برای نوشیدن قهوه خیره کننده هستند. دو مطالعه جامع نشان دادند که نوشیدن قهوه زندگی طولانی تری را موجب می شود. ظاهراً نوشیدن بیشتر قهوه با خطر کمترمرگ مرتبط است.

نکته ی شگفت آورتر این که، نوشیدن قهوه بیشتر احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان، بیماری های کلیوی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی را کاهش می دهد.

 سه مزیت دیگر نوشیدن قهوه به شرح زیر است:

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است.

این خصوصیت ممکن است حتی از آنهایی که در کاکائو یا بعضی از اشکال برگهای چای موجود هستند، قوی تر باشد.

قهوه در مبارزه با آسیب رادیکال آزاد مؤثر است.

این بدان دلیل است که قهوه باعث افزایش مقدار آنتی اکسیدان ها در خون می شود. دو مورد از آنتی اکسیدان های اصلی که مسئولیت اکثر فواید قهوه را دارند، اسید کلروژنیک و اسید کافئیک هستند. این ترکیبات می توانند از سلولها در برابر آسیب و استرس اکسیداتیو محافظت کنند.

قهوه از سلامت کبد محافظت می کند.

نوشیدن قهوه گردش خون را افزایش داده و باعث تحریک کبد می شود.

اما نکات منفی مصرف قهوه شامل موارد زیر است:

قهوه می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

از بدترین آنها حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. قهوه باعث ایجاد اثر ملین ناشی از ترشح گاسترین، نوعی هورمون می شود که باعث تحریک حرکت در دستگاه گوارش می شود. کافئین همچنین می تواند علائم بیماری ریفلاکس معده به دستگاه گوارش را بدتر کند، که با سوزش سر دل، حالت تهوع و استفراغ مشخص می شود.

قهوه می تواند خلق و خوی را تغییر داده و اضطراب را افزایش دهد.

کافئین می تواند بر روی عضلات، هورمون ها، عملکرد انتقال دهنده های عصبی و سیگنالینگ عصبی تأثیر بگذارد. این مشکلات در افرادی که شرایط سلامتی موجود مانند مشکلات قلبی یا دیابت دارند، آشکار خواهد شد.

قهوه می تواند کالری بالایی داشته باشد.

مخلوط کردن قهوه با خامه و شکر می تواند باعث تجمع کالری های اضافی شود و در کل مانع کاهش وزن شود. یک گزینه خوب برای کاهش وزن هنگام نوشیدن قهوه این است که از یک شیرین کننده طبیعی کم کالری استفاده کنید.

قهوه می تواند اعتیاد آور باشد.

نوشیدن زیاد کافئین ممکن است منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود. همچنین این خطر وجود دارد که مصرف بیش از حد کافئین بدن را بیش از حد تخریب کرده و غده های فوق کلیه را بسوزاند. فردی که اعتیاد به قهوه دارد و قادر به مصرف مقادیر مورد استفاده آن نیست، می تواند از سردرد، اضطراب، تحریک پذیری، خستگی و مشکلات گوارشی رنج ببرد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha