عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با اشاره به اینکه تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از چالش‌های اساسی نظام سلامت کشور است.

تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها برای نظام سلامت کشور مشکل آفرین خواهد بود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با اشاره به اینکه تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از چالش‌های اساسی نظام سلامت کشور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد همتی ؛ در رابطه با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اعتباری و تخصیص ارز لازم، پیش‌بینی می‌شود تا 5 الی 6 ماه آینده مشکلی به لحاظ کمبود دارو  و تجهیزات پزشکی در کشور نداشته باشیم. اما باید برنامه‌های بلند مدتی طراحی کنیم تا در آینده هم با مشکلاتی در خصوص تامین دارو مواجه نشویم.


احمد همتینماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت، اظهار کرد: نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم هیچ کمبودی در کشور وجود نخواهد داشت، اما تاکنون هیچ مشکل اساسی در خصوص کمبود دارو تجهیزات پزشکی وجود نداشته و همواره تلاش شده این حوزه به نحوی مدیریت شود که در آینده هم با مشکلی روبرو نشویم.


مطالبات داروخانه‌ها از چالش‌های اساسی نظام سلامت کشور است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از بدهی‌ بیمه‌ها به داروخانه‌ها و داروسازان به عنوان یکی از چالش‌های اساسی نظام سلامت کشور، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت در دوره دهم مجلس همواره تلاش کرده مشکلات مطالبات داروخانه‌ها و داروسازان را پیگیری کند و تصویب اختصاص 8 هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و پیگیری برای تخصیص کامل آن یکی از اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم یادآور شد: با وجود همه تلاشها در حال حاضر تاخیرها در پرداخت تا حدودی مشکل آفرین بوده و ادامه این روند چالش‌های جدی برای نظام سلامت کشور ایجاد خواهد کرد. از این رو وزارت بهداشت ودرمان باید با پیش‌بینی و برنامه ریزی تاخیر در پرداخت مطالبات را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha