سیگار و قلیان می‌تواند سیستم ایمنی بدن به ویژه سیستم ایمنی دستگاه تنفس را تحت تاثیر قرار دهد. تمام ویروس‌ها از ویروس‌های معمولی سرماخوردگی تا کرونا ویروس جدید و جهش یافته، بدن افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این بین مصرف کنندگان سیگار و قلیان بیش از دیگران درمعرض خطر قرار دارند.

قلیان سهم بالایی در انتقال انواع ویروس‌ها دارد

سلامت نیوز:سیگار و قلیان می‌تواند سیستم ایمنی بدن به ویژه سیستم ایمنی دستگاه تنفس را تحت تاثیر قرار دهد. تمام ویروس‌ها از ویروس‌های معمولی سرماخوردگی تا کرونا ویروس جدید و جهش یافته، بدن افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این بین مصرف کنندگان سیگار و قلیان بیش از دیگران درمعرض خطر قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،قلیان می‌تواند عوارض به مراتب بدتری برای ریه‌ها داشته باشد.  استفاده از وسایل مشترک مانند قلیان سهم بالایی درانتقال انواع ویروس‌ها خواهد داشت.دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در  این باره گفت: قلیان توان انتقال تمام عفونت‌های دستگاه تنفسی از جمله ویروس کرونا  را دارد.

 

هنگام کشیدن قلیان ویروس از طریق نفس فرد آلوده به مخزن آب قلیان منتقل می‌شود و از آن جایی که ویروس‌ها در سرما حفظ می‌شوند، محفظه آب تعبیه شده در قلیان به حفظ ویروس کمک و امکان انتقال آن را از فردی به فرد دیگر فراهم می‌کند. از این رو به مردم توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود از استعمال قلیان خودداری کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha