مطالعات جدید نشان می‌دهد استاتین که شایع‌ترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول است، نرخ بقا را در مبتلایان به سرطان پروستات پرخطر افزایش می‌دهد.

مقابله با سرطان پروستات تهاجمی با داروی کنترل کلسترول

سلامت نیوز:مطالعات جدید نشان می‌دهد استاتین که شایع‌ترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول است، نرخ بقا را در مبتلایان به سرطان پروستات پرخطر افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مطالعات قبلی نشان داد دو داروی استاتین و متفورمین که به ترتیب داروهای شایعی برای درمان کلسترون و قند خون هستند، خاصیت ضد سرطانی دارند. برای تحقیقات بیشتر محققان مرکز سرطان سیدنی کیمل در کالیفرنیا اطلاعات مربوط به ۱۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان پروستات پرخطر را بررسی کردند. بیماری این افراد بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلادی تشخیص داده شده بود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،نتایج نشان می‌دهد داروی استاتین به تنهایی یا همراه با داروی متفورمین، به افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان پروستات پرخطر منجر می‌شود. در ادامه این مطالعه آمده است مصرف متفورمین به همراه استاتین خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را ۳۶ درصد کاهش می‌دهد.

محققان احتمال می‌دهند استاتین با تاثیر بر هورمون تستوسترون در کنترل سرطان نقش دارد. این مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است.به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از ۶۰ سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از ۴۰ سالگی نیز دیده شده است؛ بنابراین پزشکان معتقدند که مردان بالای ۴۰ سال باید هر ساله تحت غربالگری سرطان قرار گیرند.  اکنون برای تشخیص سرطان پروستات از تست دیجیتال رکتوم، آزمایش خون، MRI، نمونه‌برداری و آنتی‌ژن ویژه پروستات، PSA استفاده می‌شود.نتایج این مطالعه در نشریه Cancer Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا افشاری ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    با تشکر از مطالب مفید وارزشمند شما.