مسوول گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی سرطان پژوهشگاه رویان گفت: محققان این مجموعه توانستند با موفقیت فاز آزمایشگاهی و حیوانی درمان تومورهای مغزی با کمک سلول‌های کشنده طبیعی بدن را پشت سر بگذارند و منتظر مجوز لازم و تامین منابع مالی برای اجرای فاز انسانی این طرح هستند.

درمان تومورهای مغزی با کمک سلول‌های کشنده طبیعی

سلامت نیوز:مسوول گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی سرطان پژوهشگاه رویان گفت: محققان این مجموعه توانستند با موفقیت فاز آزمایشگاهی و حیوانی درمان تومورهای مغزی با کمک سلول‌های کشنده طبیعی بدن را پشت سر بگذارند و منتظر مجوز لازم و تامین منابع مالی برای اجرای فاز انسانی این طرح هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مرضیه ابراهیمی روز دوشنبه  افزود: محققان ما موفق به شناسایی دسته ای از سلول های کشنده طبیعی بدن شدند که این سلول ها در فاز پیش بالینی (آزمایش بر روی حیوان) توانستند سبب حذف سلول تومور مغزی شوند.


وی اظهار داشت: اکنون تومورهای مغزی علاج ناپذیر است و پژوهشگران با این روش در تلاش هستند تا سرطان های مغز را درمان پذیر کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد مجوز اخلاق پزشکی این طرح تا پایان امسال اخذ خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با جذب حمایت های مالی، بتوانیم وارد کارآزمایی بالینی شده و در نهایت وارد مرحله خدمات به بیماران شویم.


ابراهیمی تاکید کرد: انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه سلول درمانی به عنوان فناوری های نوین، نیازمند هزینه بالایی است که در توان این پژوهشگاه نبوده و بدون حمایت سایر مجموعه ها از جمله دولت و خیرین، این کار به کندی پیش خواهد رفت.


وی گفت: در خارج از کشور، خیرین و نیکوکاران یا صنایع بزرگ مانند صنایع دارویی از طرح های تحقیقاتی حمایت می کنند، هرچند این وضعیت در کشور ما هم تقریبا اجرا می شود اما امیدواریم با توسعه این گونه اقدامات، شاهد جهش مناسبی در فعالیت های پژوهش کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha