یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 28986
سلامت نیوز : یك كارشناس تغذیه گفت: اگر منحنی رشد قدی نوزاد نزولی باشد، نشان‌دهنده آن است كه سوء تغذیه طولانی‌مدت برای نوزاد ایجاد شده و نگران كننده است.

مریم مراداف در گفت‌و‌گو با  فارس اظهار داشت: منحنی رشد، شناسنامه سلامت كودك است و اگر والدین در مورد تغذیه كودك خود نگران هستند، بر اساس منحنی رشد كودك قابل تفسیر است.

وی در ادامه گفت: اگر منحنی رشد نوزاد صعودی باشد، روند رشد او مناسب است و اگر پدر و مادر نگران رشد كودك خود هستند، این منحنی نگرانی آنها را از بین می‌برد.

این كارشناس تغذیه اضافه كرد: اگر رشد منحنی نوزاد به صورت صعودی باشد، هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد؛ به دلیل اینكه نوزاد به طور طبیعی در حال رشد است و اگر احیاناً منحنی رشد به صورت یك خط یا افقی باشد، نشان می‌دهد كه كودك دچار مشكل است.

مراداف بیان داشت: اگر منحنی رشد نوزاد نزولی باشد، نشان دهنده این است كه مشكل بزرگی در سلامت نوزاد وجود دارد و این منحنی به پدر و مادر هشدار می‌دهد كه مراقب نوزاد خود باشند.

وی اظهار داشت: اگر منحنی رشد قدی نوزاد افقی و نزولی باشد، نشان دهنده این است كه سوء تغذیه طولانی مدت برای نوزاد ایجاد شده است و اگر منحنی وزن نوزاد افقی باشد، نشان دهنده این است كه سوء تغذیه كوتاه مدت برای نوزاد ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha