سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 290191

طبق بررسی هایی که تا این لحظه روی ویروس کرونا انجام شده است، این ویروس را چربی احاطه کرده است وبنابراین برای از بین بردن آن باید از شوینده هایی استفاده کرد که چربی را حل کند.دراین مطلب به بررسی انواع شوینده های مناسب برای از بین بردن این ویروس اشاره شده است .

شوینده های مناسب برای از بین بردن کرونا

سلامت نیوز:طبق بررسی هایی که تا این لحظه روی ویروس کرونا انجام شده است، این ویروس را چربی احاطه کرده است وبنابراین برای از بین بردن آن باید از شوینده هایی استفاده کرد که چربی را حل کند.دراین مطلب به بررسی انواع  شوینده های مناسب برای از بین بردن این ویروس اشاره شده است .

 آب و صابون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بهترین ماده برای از بین بردن ویروس‌ها آب و صابون است. پس به طورمنظم بعد ازهر تماس با سطح قابل دسترس برای عموم  مانند صفحه کلید آسانسور و خودپردازها به مدت 20 تا 30 ثانیه دست ها را مطابق روش علمی که قبلا گفته ایم، شست و شو دهید . 

ژل های ضد عفونی

زمانی که به آب و صابون دسترسی ندارید از ژل های ضدعفونی کننده استفاده کنید. ماده اصلی این ژل ها، الکل است که چربی ها را از بین می برد.

 شوینده های سبک

این شوینده ها چون برای شست وشوی سطوح ، شیشه و... به کار می رود، چربی ها را حل می کند و برای ضد عفونی کاربرد دارد. بسیاری از شیشه پاک کن ها در ترکیبات شان که پشت آن ها درج شده است ترکیباتی دارند که برای ضد عفونی مناسب است. 

 شوینده های سنگین

این شوینده ها بر پایه اسید (مانند وایتکس) یا بر پایه باز (مانند پودرهای شست وشو) چربی ویروس را حل می کند و برای ضد عفونی کردن سطوح مانند پله و دیوارها مناسب است . سرکهاگر دسترسی به شوینده ندارید . مخلوط آب و سرکه به راحتی ویروس را از بین می برد.

می‌توانید ازسرکه و وایتکس به صورت جداگانه استفاده کنید و اگر از بوی آن خوش تان نمی آید از چند پوست پرتقال کمک بگیرید .  پوست پرتقال  را داخل سرکه بیندازید تا بوی آن از بین برود.

 ضد عفونی کننده‌های حاوی الکل

 این ضد عفونی کننده ها برای مصارف پزشکی استفاده می شود و به نظر بیشتر فقها  نجس نیست اما اگر درباره مصرف آن ها سوالی دارید با دفتر مرجع تقلید خود تماس بگیرید.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha