سلامت نیوز : اختلالات کف لگن علاوه بر اینکه موجب ایجاد درد و ناراحتی در ناحیه لگن و حتی اطراف آن می شود؛بلکه خطر بروز ناراحتی و اختلال در عملکرد روده را نیز افزایش می دهد.
محمد وفایی،متخصص جراحی عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:اختلالات کف لگن،طیفی از مشکلاتی است که در محدوده لگن ایجاد می شود و یکی از شکایت های شایع بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های مختلف جراحی،داخلی،گوارش،زنان و اورولوژی است.

وی با بیان اینکه اختلالات و ناراحتی های مربوط به لگن به طور عمده در زنان و بیشتر با علایمی همچون درد بروز می کند،تصریح کرد:اختلالات کف لگن علاوه بر اینکه موجب ایجاد درد و ناراحتی در ناحیه لگن و حتی اطراف آن می شود؛بلکه خطر بروز ناراحتی و اختلال در عملکرد روده را نیز افزایش می دهد.

وفایی گفت:اختلالات روده ای ناشی از اختلالات کف لگن،موجب بروز اشکالات متعدد ذخیره روده،تخلیه روده و اختلالات آناتومیک از قبیل مشکلات مربوط به رکتوم می شود.

وی با اشاره به اینکه یبوست شایعترین شکایت در مبتلایان به اختلالات کف لگن است،یادآور شد:مبتلایان به این اختلالات،در دفع مدفوع دچار مشکلات زیادی شده که این امر موجب ناراحتی کاهش کیفیت زندگی آنها می شود.

وفایی خاطرنشان کرد:گرچه این گروه از بیماری ها از گذشته وجود داشته است،لیکن با پیشرفت های تشخیصی و درمانی این اختلالات که طی دو دهه اخیر ایجاد شده،دست جراحان را در درمان موثر آن باز گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha