دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 29067

تلفات باكتری كشنده شیوع یافته در آلمان در حالی به 35 نفر رسیده است كه مقام‌های آلمانی آن را بدترین نوع این رخداد در تاریخ این كشور دانسته و نگران مرگ افراد بیشتری هستند.

سلامت نیوز : تلفات باكتری كشنده شیوع یافته در آلمان در حالی به 35 نفر رسیده است كه مقام‌های آلمانی آن را بدترین نوع این رخداد در تاریخ این كشور دانسته و نگران مرگ افراد بیشتری هستند.

به گزارش فارس، دنیل باهر، وزیر بهداشت آلمان گفت: متأسفانه باید بگویم احتمال تلفات بیشتر منتفی نیست. كاهش تعداد موارد جدید ابتلا جای خوش بینی دارد اما این موضوع احتمال تلفات بیشتر را منتفی نمی‌كند.

انستیتو رابرت كخ، آلمان تعداد تلفات این باكتری را 35 نفر اعلام كرده است اما بیان كرده كه میزان آلودگی‌های جدید باز هم در حال كاهش است.

همه موارد مرگ و میر یر اثر ای كولای به جز یك مورد در آلمان بوده‌اند. مورد دیگر زنی بوده كه پس از سفر به آلمان در سوئد درگذشته است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ای كولای، 3255 نفر را نیز در 14 كشور اروپایی، آمریكا و كانادا بیمار كرده است كه همه موارد به جز 5 مورد مربوط به افرادی بوده كه به آلمان سفر كرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه عده زیادی با داشتن اسهال خونی و شرایط وخیم مانند سندرم HUS مربوط به كلیه در خطر جدی قرار دارند.

مقام‌های آلمانی پس از چند هفته تحقیق اعلام كرده‌اند كه منبع باكتری كه جوانه سبزیجات و حبوبات بوده است كه آن را در مزرعه‌ای شیمیایی در شمال آلمان شناسایی كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha