چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 290984

یک متخصص عفونی درباره چند باور غلط درباره کرونا توضیح داد.

دو باور غلط در مورد کرونا که باید فراموش کنید

سلامت نیوز:یک متخصص عفونی درباره چند باور غلط درباره کرونا توضیح داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، برخی افراد گمان می‌کنند با مصرف دارو‌های مختلف مانند آنتی بیوتیک‌ها و یا دارو‌هایی که در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود، می‌توانند از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.


همچنین برخی افراد به اشتباه گمان می‌کنند که مصرف خوراکی الکل می‌تواند بدنشان را در مقابله با کرونا حفظ کند. این تفکرات اشتباه بوده و می‌تواند تهدیدی برای سیستم ایمنی بدن فرد و افزایش ریسک ابتلای فرد به بیماری‌های عفونی از جمله ویروس کرونا باشد.


متاسفانه نگرانی‌ها در خصوص این بیماری افراد را در برابر هر گونه اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود ضعیف کرده و به راحتی شایعات را باور می‌کنند. در حالی که کارشناسان و متخصصان مکررا توصیه می‌کنند که اطلاعات در خصوص این بیماری را تنها از طریق مراجع رسمی و معتبر و پزشکان متخصص پیگیری کنند.


مصطفی جوانیان متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص تاثیر دارو‌هایی که برای درمان ویروس کرونا استفاده می‌شود در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، گفت: همان طور که می‌دانید، ویروس کرونا یک بیماری عفونی ایجاد می‌کند که هنوز درمان اختصاصی برایش وجود ندارد و هر آن چه در حال حاضر استفاده می‌شود، درمان کمکی است؛ بنابراین این که بخواهیم تصور کنیم دارو‌هایی که الان برای این بیماری استفاده می‌شود به طور قطع فرد را درمان می‌کند و بخواهیم جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس این دارو‌ها را تهیه کنیم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.


او تاکید کرد: تنها چیزی که به بهبودی افراد کمک می‌کند تقویت سیستم ایمنی فرد، حفظ آرامش، از بین بردن اضطراب و بر طرف کردن عفونت‌های ثانویه در صورت پیدایش است.


جوانیان افزود: بنابراین ما به هیچ عنوان استفاده از دارو‌ها را جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری توصیه نمی‌کنیم.
او در پایان گفت: رعایت بهداشت عمومی و فردی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری است.


کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از روز ۲۶ اسفند تا ۲۷ اسفند و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶۱۶۹ نفر رسید.
او افزود: خوشبختانه ۵۳۸۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.


جهانپور بیان کرد: متاسفانه ۱۳۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha