شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 291255

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۹ فروردین ماه) در شرایط قابل قبول (سالم) است.

هوای تهران در نهمین روز سال قابل قبول است

سلامت نیوز: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۹ فروردین ماه) در شرایط قابل قبول (سالم) است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ و هوا در شرایط قابل قبول (سالم) بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۷ و هوا در شرایط قابل قبول است.

بر اساس این گزارش شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول (سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در اواخر وقت شنبه با وزش باد مؤثر، از غلظت ذرات معلق کاسته شده و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پایتخت وضعیت سالم برقرار بماند. این روند تا صبح روز یکشنبه (۱۰ فروردین ۹۹) ادامه داشته در بیشتر مناطق وضعیت مطلوب کیفیت هوا برقرار خواهد شد.

در طی روز یکشنبه نیز افزایش ابر و احتمال بارش باران همراه با کاهش دما و کاهش سرعت باد سبب انباشت آلاینده‌ها خواهد شد و بنابراین در شبانگاه یکشنبه در برخی مناطق پایتخت افزایش ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha