شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 291257

نتایج یک آزمایش جدید بالینی نشان می دهد که طب سوزنی یک گزینه خوب برای کاهش سردردهای میگرنی است.

طب سوزنی به پیشگیری از میگرن کمک می کند

سلامت نیوز: نتایج یک آزمایش جدید بالینی نشان می دهد که طب سوزنی یک گزینه خوب برای کاهش سردردهای میگرنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان، شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی راهکار درمانی بسیار مؤثری برای میگرن است.

«وی وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هیوژانگ، در این باره می‌گوید: «درحال حاضر داروهای پیشگیرانه به افراد مبتلا به میگرن‌های مکرر کمک می‌کند اما بسیاری از بیماران به خوبی به این داروها واکنش نشان نمی‌دهند و بسیار هم نمی‌خواهند آنها را مصرف نمایند.»

این مطالعه شامل ۱۴۷ بیمار با میانگین سنی ۳۷ سال بود. هیچ یک قبلاً تحت طب سوزنی قرار نگرفته بودند و از آنها خواسته شد در طول مطالعه، هیچ مُسکنی مصرف نکرده و درمان‌های دیگری هم شروع نکنند.

به مدت ۸ هفته، شرکت کنندگان یا ۲۰ جلسه طب سوزنی واقعی در نقاط درست دریافت کردند؛ یا ۲۰ جلسه تحت طب سوزنی غیرواقعی در نقاط نادرست قرار گرفتند؛ یا مراقبت‌های معمولی از جمله توصیه‌های برای سبک زندگی و خودمدیریتی برایشان اعمال شد.

در طول ۱۲ هفته، افراد گروه دریافت کننده طب سوزنی واقعی، در هفته‌های ۱۳ تا ۱۶، ۱.۴ روز کمتر دچار سردرد شدند و در هفته‌های ۱۷ تا ۲۰، تقریباً دو روز کمتر دچار حمله میگرنی شدند.

نتایج نشان می‌دهد طب سوزنی منجر به کاهش بسیار قابل توجه در تعداد دفعات روزهای وقوع حمله میگرن می‌شود.

محققان برانجام تحقیقات بیشتر به منظور پی بردن به دوام مدت زمان تأثیرات پیشگیرانه طب سوزنی در بیماران میگرنی تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha