سلامت نیوز : براساس آخرین اطلاعات به دست آمده تاكنون علاوه بر ابتلای هزاران نفر به بیماری ای. كولای بیش از 30 نفر نیز جان خود را به ویژه در شمال كشور آلمان از دست داده‌اند.

 بیماری اسهالی ناشی از باكتری ای.كولای آنتروهموراژیك بیماری است كه منشاء پیدایی آن در كشورهای اروپایی و از جوانه حبوبات و صیفی‌جات گزارش شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان در این باره اظهار داشته است: به دلیل این كه واردات صیفی‌جات و سبزیجات از اروپا نداریم ولی معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور باید مراقب باشند كه حتی مشاهده یك مورد از این باكتری را در افراد كنترل كنند.
بنابراعلام مركز مدیریت بیماری‌های كشور نیز مبادی ورودی كشور برای جلوگیری از ورود بیماری ای.كولای كه شامل نمونه‌برداری از مسافرین علامت‌دار ورودی‌ها است، به شدت در حال مراقبت است.
به گفته دكتر محمدمهدی گویا تاكنون به دلیل عدم واردات سبزی و میوه از اروپا موردی از این نوع اسهال در ایران مشاهده نشده است.
گفتنی است: بیماری «ای كولای» به شكل اسهال خونی در مبتلایان بروز می‌كند و باكتری این بیماری بدخیم است به نحوی كه اگر فرد مبتلا تحت درمان قرار نگیرد، منجر به مرگ او می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha