سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 291638

سازمان غذا و دارو آمریکا به یک شرکت دیگر اجازه ساخت واکسنی برای ویروس کرونا را داده که این واکسن روی ۴۰ فرد آزمایش کند.

واکسن جدید کرونا در مرحله آزمایش بالینی

سلامت نیوز:سازمان غذا و دارو آمریکا به یک شرکت دیگر اجازه ساخت واکسنی برای ویروس کرونا را داده که این واکسن روی ۴۰ فرد آزمایش کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک واکسن جدید کویید_۱۹ امروز وارد آزمایشات بالینی انسانی فاز یک خود شد.


سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اجازه داده شرکت «اینوویو فارماسوتیکالز» (Inovio Pharmaceuticals) تحت برنامه تحقیقاتی جدید واکسنی را پس از ساخت در آزمایشی بالینی روی ۴۰ داوطلب در شهر‌های فیلادلفیا و کانزاس سیتی آزمایش کند.


شرکت اینوویو فارماسوتیکالز تأکید می‌کند، در این نوع واکسن، بخشی از کد ژنتیک ویروس درون بخشی از یک دی ان‌ای مصنوعی قرار می‌گیرد.


این واکسن با تزریق پلاسمید مهندسی شده (یک ساختار ژنتیکی مستقل کوچک و مستقل) به بیمار کمک می‌کند تا سلول‌های بیمار بتواند یک پادتن مطلوب و هدفمند برای مبارزه با عفونت خاص تولید کنند.


واکسن‌های DNA، در حالی که برای انواع عفونت‌های حیوانات در دامپزشکی موجود و مورد تأیید هستند، اما هنوز برای مصارف انسانی تأیید نشده‌اند.


این دومین واکسنی است که در آزمایش بالینی فاز یک را روی افراد انجام داده می‌شود، اینوویو در مدت چند هفته توانسته به سرعت هزاران دوز از INO-۴۸۰۰ را به منظور پشتیبانی از آزمایشات فاز ۱ و فاز ۲ خود انجام دهد.


اینوویو این آزمایش را روی ۴۰ فرد سالم که از طریق غربالگری در دانشکده پزشکی پرلمن فیلادلفیا در دانشگاه پنسیلوانیا یا مرکز تحقیقات دارویی در کانزاس سیتی انتخاب شد‌ه‌اند، انجام می‌دهد.


این شرکت تا حدودی به لطف حمایت از بنیاد بیل و ملیندا گیتس و همچنین بودجه سایر افراد غیرانتفاعی و سازمان‌ها این کار را انجام داده است.


اگر نتیجه این آزمایش بالینی موفقیت آمیز باشد، اینوویو ادعا کرده است که تا پایان سال قادر خواهد بود تا یک میلیون نسخه واکسن آماده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha