چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 29193

محققان علوم پزشکی با بررسی دوباره نتایج برخی مطالعات چهل سال اخیر اعلام کردند میزان احتمال بروز بیماری های دیابت ، مشکلات قلبی و مرگ زودهنگام در کسانی که تلویزیون تماشا می کنند بیشتر از دیگران است.

سلامت نیوز : محققان علوم پزشکی با بررسی دوباره نتایج برخی مطالعات چهل سال اخیر اعلام کردند میزان احتمال بروز بیماری های دیابت ، مشکلات قلبی و مرگ زودهنگام در کسانی که تلویزیون تماشا می کنند بیشتر از دیگران است.

نتایج بررسی دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا که در شماره اخیر نشریه انجمن پزشکی این کشور منتشر شد نشان می دهد تماشای تلویزیون بیشتر از دو ساعت در روز خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی عروقی را بالا می برد.

محققان می گویند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در این افراد سیزده درصد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پانزده درصد و خطر بروز مرگ ناگهای به همه دلایل به میزان سیزده درصد افزایش نشان می دهد.

براورد می شود بالغ بر دویست و هشتاد میلیون نفر از مردم جهان ،‌ یعنی شش ممیز چهار دهم درصد از جمعیت جهان به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ،‌ دیابت یا مرض قند بر اثر نقص در ترشح یا نبود هورمون انسولین ایجاد می شود.

این هورمون از غده بزرگی در داخل بدن به نام لوزالمعده یا پانکراس ترشح می شود و وظیفه کنترل قند خون را بر عهده دارد.

دیابت نوع دوم که شایعترین نوع دیابت است معمولا در سنین میان سالی و به علت عواملی همچون چاقی ایجاد می شود.

بدیهی است که رژیم غذایی ، نقشی مهم در تداوم روند بیماری یاد شده ایفا می کند.

در صورتی که بیماران دیابتی ، فعالیت ورزشی مناسب و رژیم غذایی خوبی داشته باشند می توانند تا حد زیادی ، روند بیماری خود را کنترل کنند و در واقع قند خون را در حد متناسبی ثابت نگاه دارند.

میزان طبیعی قند خون ، عدد کمتر از یکصد و بیست و شش میلی گرم در دسی لیتر خون است و در صورتی که کسی در سه آزمایش ، عددی بیشتر از این رقم را نشان دهد در واقع مبتلا به دیابت محسوب می شود.

در مراحل اولیه ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم می توان با مصرف قرص ، قند خون را کنترل کرد ولی در صورتی که بیماری فرد کنترل نشود ، مجبور به استفاده از انسولین خواهد بود.

انسولین نیز به صورت تزریق زیر جلدی مصرف می شود و در صورت تزریق نشدن به موقع یا بیش از حد ، عواقب ناگواری متوجه بیمار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha