در پی شیوع ویروس کرونا در کشور مجتمع فولاد تاراز چهارمحال بختیاری اقدامات پیشگیرانه خود را در مقابله با این بیماری به کار گرفت.

عکس/اقدامات موثر یک شرکت صنعتی برای محافظت از کارکنان در مقابل ویروس کرونا

سلامت نیوز:مجتمع فولاد تاراز چهارمحال بختیاری با اقدامات موثر و سریع در زمان شیوع کرونا از کارکنانش محافظت کرد و توانست خطر را به حداقل برساند.

به گزارش سلامت نیوز در پی شیوع ویروس کرونا در کشور مجتمع فولاد تاراز چهارمحال بختیاری اقدامات پیشگیرانه خود را در مقابله با این بیماری به کار گرفت.

 این شرکت از تشکیل فوری کمیته بحران پس از گزارش رسمی وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد  و در این راستا واحد HSE از لحظات اولیه شیوع بیماری ، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا را آغاز کرد.

  

تمامی دستگاه های حضور و غیاب انگشتی در ورودی و خروجی گیت ها غیر فعال و پرسنل تنها با نام نویسی و اسکن تصویر چهره توانستند از دستگاه حضور و غیاب استفاده نمایند.

اقدام موثر بعدی برای مقابله با ویروس کرونا و در راستای آموزش و آگاهی بخشی در خصوص ویروس کرونا تهیه و چاپ پمفلت  آموزشی و توزیع بین پرسنل ،  لغو ماموریت ها و دوره های آموزشی خارج از استان و لغو کلاس های آموزشی در داخل شرکت است.

توزیع الکل و محلول ضدعفونی کننده سطوح ،پمپ های سم پاشی، ماسک فیلتردار، اقلام بهداشتی شامل انواع دستکش لاتکس، دستکش نایلونی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس هم در مرحله بعدی صورت گرفت  و همچنین هنگام ورود افراد به شرکت تب سنجی انجام میگیرد.

این مجتمع با کاهش چهارساعته شیفت کارکنان روز کار، تعطیلی رستوران سرو غذا ، گندزدایی سطوح در تمامی ساختمان های اداری و اتاق های کنترل ، ضدعفونی تمام سرویس های ایاب ذهاب کارکنان توانست گام موثری برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 بردارد.

از اقدامات موثر دیگر میتوان به توقف کامل خط تولید و ایزوله کردن خط تولید با مواد ضدعفونی کننده و  اعلام شرایط دورکاری برای پرسنل روزکار و انجام امور اداری شرکت به صورت آنلاین در منزل اشاره کرد.

 

نصب محلول های ضد عفونی دست در ورودی ساختمان اداری و ورودی ساختمان حفاظت اقدام موثر بعدی برای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در این مجتمع صنعتی می باشد.

همچنین کارکنانی که دارای علائم سرماخوردگی و مشابه آن بودند توسط پزشک معاینه و به آن ها مرخصی با تایید کارکرد اعطا گردید.

 خرید اضطراری اقلام و تجهیزات مورد نیاز مانند محلول های ضد عفونی کننده دست ، گندزداها شامل ضدعفونی کننده سطوح برپایه نانو نقره  برای اولین بار در کشور با  مدت ماندگاری بالا بر روی سطوح حداقل یک هفته ، عدم تاثیر مخرب بر روی مخاط دستگاه تنفسی ، عدم ایجاد خوردگی سطوح و  عدم تاثیر سو بر روی محیط زیست از اقدامات موثر بعدی مجتمع فولاد تاراز برای مقابله با کرونا میباشد.

 

گفتنیست کلیه فعالیتهای مجتمع فولاد تاراز تا 22فروردین ماه سال جاری متوقف و از 23 فروردین ماه فعالیت های تولیدی مجتمع آغاز شد .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha