سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 293069

به تازگی تیمی از متخصصان موفق شدند با ایجاد تغییر در سلول‌های بنیادی، مبتلایان به ویروس کرونا را به طور کامل درمان کنند.

بهبودی کامل بیماران کرونایی با روش درمانی جدید

سلامت نیوز:به تازگی تیمی از متخصصان موفق شدند با ایجاد تغییر در سلول‌های بنیادی، مبتلایان به ویروس کرونا را به طور کامل درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیمی از متخصصان در امارات متحده عربی با استفاده از سلول‌های بنیادی بیماران مبتلا به ویروس کرونا توانستند راه درمانی جدیدی را برای مقابله با این ویروس بیابند. در این روش درمانی که «تغییر دهنده بازی» نام گرفته است، متخصصان سلول‌های بنیادی را از خون شخص بیمار خارج می‌کنند، سپس اقدام به فعال سازی آن‌ها کرده و مجدد به بدن بیمار باز می‌گردانند. این روش درمانی به دلیل اثر بخشی زودهنگام بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.


مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌الملل امارات متحده عربی در این باره گفت: یک موسسه تحقیقاتی درمان موفقیت آمیزی را برای COVID-۱۹ ایجاد کرده است که می‌تواند یک تغییر دهنده بازی در مبارزه جهانی با ویروس باشد.


این روش درمانی تاکنون بر روی ۷۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است که سلول‌های بنیادی فعال شده را درون ریه‌های خود استنشاق می‌کنند. بخش شگفت آور این تحقیق بهبودی کامل هر ۷۳ بیمار مورد آزمایش است.


در بیانیه‌ای درباره این تحقیق، این تیم توضیح داد: این روش با ترمیم سلول‌های ریه و تعدیل پاسخ ایمنی، از واکنش بیش از حد به عفونت کووید ۱۹ و در نتیجه آسیب بیشتر به سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند. خوشبختانه، هیچ یک از بیمارانی که تحت درمان قرار گرفتند، عوارض جانبی آنی را گزارش نکردند.
این تیم اکنون قصد دارد آزمایشات خود را برای اثربخشی بیشتر درمان ادامه دهد و انتظار دارد این آزمایشات طی دو هفته انجام شود.



به گفته محققان این روش درمانی به همراه مداخله پزشکی معمولی به بیماران انجام شده است و به عنوان جایگزین پروتکل‌های درمانی تعیین شده ادامه خواهد یافت. درمان سلول‌های بنیادی یکی از مواردی است که توسط محققان در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha