سلامت نیوز : وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه 7 تا 8 درصد مردم هیچ‌گونه دفترچه بیمه درمانی ندارند، گفت: طبق قانون سازمان‌های بیمه و درمانی زیر نظر وزارت رفاه و تأمین اجتماعی كه اكنون با وزارت كار ادغام شده باید پوشش بیمه‌ای برای همه ایرانیان ایجاد كنند.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس در مورد اختصاص 10 درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها به امر سلامت گفت: در مجلس به جای این طرح تصویب شد 3 میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی به امر سلامت اختصاص پیدا كند كه این درآمدها از ماه چهارم به بعد در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و بر اساس بندهای تعریف شده به امر خدمات درمانی بهداشتی و خدمات پزشكی در مناطق محروم و سایر مناطق اختصاص می‌یابد.
وزیر بهداشت و درمان در مورد بیمه سلامت ایرانیان گفت: قانون برنامه پنجم موظف كرده در سال اول اجرای این قانون بیمه سلامت برای همه ایرانیان تأمین شود و آنهایی كه از دفترچه بیمه درمانی برخوردار نیستند، از این خدمات استفاده كنند.
وی گفت: طبق قانون سازمان‌های بیمه و درمانی زیر نظر وزارت رفاه و تأمین اجتماعی كه با وزارت كار ادغام شده باید پوشش بیمه‌ای برای همه ایرانیان ایجاد كنند و برآورد شده 7 تا 8 درصد مردم هیچ‌گونه دفترچه بیمه درمانی ندارند كه این معضل بزرگی است و باید به وسیله سازمان‌های مرتبط بیمه سلامت برای آنها صادر كرد.
وحید دستجردی در مورد سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمانی و سهم بیمه‌های درمانی گفت: در حال حاضر پرداختی مردم از سهم هزینه درمانی 52 درصد است،باید طبق قانون برنامه چهارم این سهم به 30 درصد كاهش پیدا می‌كرد كه محقق نشد، اما بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در قانون برنامه پنجم باید تا پایان اجرای این برنامه این سهم به 30 درصد كاهش پیدا كند.
وزیر بهداشت در مورد باقی مانده آنتی‌بیوتیك‌ها و سموم در محصولات كشاورزی، مرغ گوشت و سبزیجات و میوه‌ها گفت: در مورد مرغ، گوشت و سبزیجات كارهای خوبی انجام شده كه گزارش ان به زودی اعلام می‌شود.
وی در مورد نمك ید دار و اینكه گفته می‌شود ید به صورت بی‌ضابطه و با بیل به نمك‌های تولیدی اضافه می‌شود، گفت: اصلا این طور نیست و وزارت بهداشت كاملا بر تولید نمك یددار نظارت می‌كند و تعداد بیماران هیپوتیروئید كه قبلا زیاد بود، در حال حاضر به حد طبیعی رسیده و در حد استانداردهای جهانی كاهش یافته است كه یك علت بزرگ این است كه ید بر اساس ضابطه به نمك طعام اضافه می‌شود و وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی این ضابطه را به تولید كنندگان اعلام می‌كند.
وزیر بهداشت و درمان در مورد اینكه 50 درصد از شیر تولیدی كشور از كانال صنعت عبور نمی‌كند، گفت: اگر این گونه است كه شما می‌گویید و بخشی از شیر خام از كانال صنعت عبور نكند و به صورت سنتی تولید شود، پس وزارت بهداشت هم نظارتی بر آن ندارد و شیری كه به این ترتیب به بازار می‌آید مقدار زیادی بیماری از جمله بروسلوز و تب مالت برای مردم به همراه دارد.
وی افزود: برای رعایت شرایط بهداشتی شیر باید در حرارت 100 درجه جوشانده شده كه اگر این موارد رعایت نشود و شیر تبدیل به پنیر و یا بستنی شود موجب بروز تب مالت و بروسلوز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha