یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 29336
سلامت نیوز : استاد ایرانی دانشگاه هاروارد گفت: سكته قلبی كشنده‌تر از سكته مغزی است زیرا بر اثر آن قلب می‌ایستد و خطر مرگ بسیار بالاست ولی سكته مغزی نیز اگر شدید باشد می‌تواند كشنده باشد.

محمد سلاجقه در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش كه كدام یك از سكته‌های مغزی و قلبی كشنده‌تر است، اظهار داشت: مسلماً قلب؛ چون قلب می‌ایستد و خطر مرگ بسیار بالاست ولی سكته مغزی نیز اگر بزرگ باشد می‌تواند كشنده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش كه برخی مواقع می‌گویند كه سكته رد شده است این مورد چگونه تعریف می‌شود، افزود:‌ رد كردن مربوط به كسانی است كه سكته كوچك كرده باشند و آن لخته كه به وجود آمده است به وسیله سیستم‌های دفاعی مربوطه در خون حل شده است ولی این بیمار مشكلش برطرف نشده است یعنی باید فرد را به بیمارستان انتقال داد چون باید مطمئن شد كه فرد مذكور مشكل دیگری نداشته باشد و باید برای فرد آسپرین تجویز كنند و فرد باید تحت نظر كامل پزشك معالج قرار گیرد.

سلاجقه در پاسخ به این پرسش كه آیا امكان دارد كسی بر اثر سكته مغزی نابینا شود؟ گفت:‌ بله این امكان كه كسی بر اثر سكته مغزی بینایی خود را از دست دهد وجود دارد.

استاد ایرانی دانشگاه هاروارد در پاسخ به این پرسش كه باوری وجود دارد كه اگر كسی دچار سكته قلبی شود باید دست چپ فرد مذكور را برای آزادسازی جریان خونی برید آیا این مسئله صحیح است، بیان داشت: به هیچ وجه، چون اگر فرد دچار سكته قلبی شود با بریدن جریان شریانی دست چپ نه تنها آن فرد بهبودی پیدا نمی‌كند بلكه باعث خونریزی و بدتر شدن حال فرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha