سلامت نیوز : مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به جز مراکز درمانی جدید 120 تخت ICU نیز طی سال گذشته به مراکز درمانی این دانشگاه اضافه شد اما هیچ مجوز استخدامی برای جذب نیروی جدید برای این تخت ها نداریم.


 خورشید وسکویی در گفت و گو با نظام پرستاری افزود: 10درصد ظرفیت استخدام قراردادی این دانشگاه طبق دستور جدید دولت صرف تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شد. بنابراین اکنون بر اساس قانون ظرفیتی برای جذب نیرو نداریم.

وی گفت: دانشگاه ها از طریق صرف بودجه اختصاصی خود به ازای 10 درصد سهمیه پست های سازمانی خود مجاز به استخدام نیرو به صورت قرارداد كار معین هستند كه اکنون این میزان در دانشگاه علوم پزشکی تهران بكارگیری شده و ظرفیتی برای جذب نیرو نداریم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی نیروی شرکتی داشتیم که بر اساس دستور دولت باید تبدیل وضعیت شوند، تاکید کرد: بیش از 10 درصد نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب نیروهای شرکتی مشغول به فعالیت بودند که اکنون تمام آنان به جز نیروهای حجمی تبدیل وضعیت شده اند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: بر اساس دستور دولت که در قالب مصوبه جدید وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، حدود 4700 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران از شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت داده اند.

وی با اشاره به توسعه بخش های بیمارستانی، گفت: طی سال گذشته 120 تخت ICU به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوده شد. در حالی که تاکنون هیچ گونه مجوز بکارگیری نیرو برای اداره این تخت ها صادر نشده است.

وسکویی ادامه داد: در سال 89 به غیر از مجوز استخدام پرستاران برای اجرای قانون ارتقای بهره وری مجوز دیگری برای بکارگیری نیرو نداشتیم. از سوی دیگر صدور ممنوعیت بکارگیری نیروهای شرکتی و تعیین سقف برای قراردادهای کار معین موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

وی تصریح کرد: از یک سو استخدام ها هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و از سوی دیگر راه اندازی مراکز درمانی جدیدالاحداث و توسعه بخش های بیمارستانی را شاهد هستیم  که این روند در مجموع مشکلات زیادی را برای اداره بیمارستان ها بوجود آورده است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره وری، گفت: سهمیه دانشگاه علوم پزشکی تهران در آزمون استخدامی 6 اسفند حدود 2 هزار نفر است که مانند دانشگاههای علوم پزشکی دیگر 25 درصد آن به خانواده شاهد و ایثارگر اختصاص می یابد البته با جذب همه این افراد باز هم 1700 پرستار کم داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha