محققان یکی از شرکت‌های فناور نانو فیلتر هوای آنتی‌باکتریال ویژه کولرهای آبی را تولید کردند که کاربرد آن موجب حذف ۹۹ درصد عوامل بیماری‌زا و حساسیت‌زا خواهد شد.

کاهش ۹۹ درصدی عوامل بیماری‌زا از محیط با فیلتر نانویی کولرهای آبی

سلامت نیوز:محققان یکی از شرکت‌های فناور نانو فیلتر هوای آنتی‌باکتریال ویژه کولرهای آبی را تولید کردند که کاربرد آن موجب حذف ۹۹ درصد عوامل بیماری‌زا و حساسیت‌زا خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مرتضی استاد احمد قرابی، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه فیلتر آنتی‌باکتریال کولر آبی با نام تجاری نانوفیلتر سارونه را از سال گذشته تولید و به بازار عرضه کردیم، گفت: این فیلترها به دلیل وجود نانوذرات می‌توانند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرند. در فیلترهای معمولی، با گیر افتادن ذرات داخل فیلتر، شرایط برای رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل فیلتر فراهم شده، در حالی که این فیلترهای نانو مانع از رشد عوامل بیماری‌زا می‌شود و تا ۹۹ درصد باکتری، قارچ و عوامل آلرژی‌زا را از جریان هوا حذف می‌کند.


قرابی این فیلترهای آنتی‌باکتریال را سه لایه دانست و ادامه داد: این در حالی است که فیلترهای رایج در بازار تک لایه هستند. از دیگر مزیت‌های این محصول قابل شست‌وشو بودن آن است، ضمن آنکه این محصول یک روکش نیز دارد که روی کولر قرار می‌گیرد و به دلیل داشتن فوم، مانع از گرم شدن سقف کولر می‌شود.
وی با بیان اینکه در فصل‌هایی که کولر خاموش است، معمولا عوامل حساسیت‌زا و مواد بیماری‌زا از طریق پوشال وارد محیط کانال کولر می‌شود، اظهار کرد: این امر موجب می‌شود که با شروع فصل گرما و استفاده از کولر، عوامل حساسیت‌زا در فضا پخش شود، ولی این محصول به دلیل وجود پوشش‌، مانع از ورود مواد حساسیت‌زا و پاتوژن‌ها به داخل کولر و کانال‌ها می‌شود.


به گزارش ستاد نانو، مدیرعامل این شرکت از صادرات این محصول به کردستان عراق خبر داد و افزود: این محصول مورد توجه مشتریانی در عراق قرار گرفته و صادراتی نیز به این کشور داشته‌ایم.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha