سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 294467

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را از دست می‌دهد، تابلوی خاص خود را دارد، گفت: کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند.

کووید-19 یک بیماری مولتی ارگان است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را از دست می‌دهد، تابلوی خاص خود را دارد، گفت: کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در نشست کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید۱۹ با تشکر از اعضای هیئت علمی پزشکی کشور برای فعالیت شبانه روزی در این کمیته، گفت: ممنونم که شما عزیزان هم عضو اتاق فکر مقابله با کرونا بودید و هم سربازی برای مقابله با بیماری در خط مقدم فعالیت کردید.


وی افزود: من از روزهای اول به همکارانم گفتم که این بیماری یک شتر گاو پلنگ است که هم می‌تواند شاخ بزند، هم گاز بگیرد و هم لگد بزند. برای مقابله با بیماری لازم است آگاهی کاملی نسبت به بیماری داشته باشیم. باید از مناظر مختلف به بیماری نگاه کنیم و به شکل بین رشته‌ای به این بیماری بنگریم.


وی با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را از دست می‌دهد، تابلوی خاص خود را دارد، ادامه داد: کووید۱۹ یک بیماری مولتی ارگان است و موارد ابتلا شکل‌های مختلفی از عوارض بیماری را تجربه می‌کنند. مثلا خانم پرستاری چند روز قبل در بندرعباس جان خود را از دست داد در حالی که علامتی به جز خستگی نداشت و تست کرونای او مثبت شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha