روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمار جهانی شیوع کرونا / افزایش کشورهایی که بالای ۲۰ هزار مبتلا دارند

سلامت نیوز:روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ در دنیا به ۳۹۸ هزار و ۲۵۶ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۴۰ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.


همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.


از میان سه میلیون و  ۱۰۱ هزار و ۷۶۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۴۸ هزار و ۱۴۳ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۳ هزار و ۶۱۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


همچنین از سه میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۷۹ پرنده مختومه بیماران مبتلا به کرونا سه میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۲۳ نفر معادل ۸۹ درصد از موارد بهبود یافته و فقط ۳۹۸ هزار و ۲۵۶ نفر معادل ۱۱ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.


تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.


در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است. این درحالیست که آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۱۰ هزار نفر عبور کرده است.
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۰۸ مبتلا، ۱۱۱ هزار و ۳۹۰ قربانی
۲.  برزیل ۶۴۶ هزار و ۶ مبتلا، ۳۵ هزار و ۴۷ قربانی
۳.  روسیه ۴۴۹ هزار و ۸۳۴ مبتلا، ۵۵۲۸ قربانی
۴. اسپانیا ۲۸۸ هزار و ۵۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۴ قربانی
۵. انگلیس ۲۸۳ هزار و ۳۱۱ مبتلا، ۴۰ هزار و ۲۶۱ قربانی
۶. هند ۲۳۶ هزار و ۷۸۱ مبتلا، ۶۶۴۹ قربانی
٧. ایتالیا ۲۳۴ هزار و ۵۳۱ مبتلا، ۳۳ هزار و ۷۷۴ قربانی
۸. پرو ۱۸۷ هزار و ۴۰۰ مبتلا، ۵۱۶۲ قربانی
۹. آلمان ۱۸۵ هزار و ۴۱۴ مبتلا، ۸۷۶۳ قربانی
۱۰. ترکیه ۱۶۸ هزار و ۳۴۰ مبتلا، ۴۶۴۸ قربانی
ایران نیز با ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ مبتلا و ۸۱۳۴ قربانی در رتبه یازدهم فهرست جهانی کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.
پس از آن کشورهای فرانسه با ۱۵۳ هزار و ۱۵۵ مبتلا، شیلی با ۱۲۲ هزار و ۴۹۹ مبتلا، مکزیک با ۱۱۰ هزار و ۲۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۹۵ هزار و ۷۴۸ مبتلا، کانادا با ۹۴ هزار و ۳۳۵ مبتلا، پاکستان با ۹۳ هزار و ۹۸۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۳۰ مبتلا، قطر با ۶۵ هزار و ۴۹۵ مبتلا، بنگلادش با ۶۰ هزار و ۴۹۵ هزار مبتلا و بلژیک با ۵۸ هزار و ۹۰۷ مبتلا  بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.


همچنین کشورهای هلند، بلاروس، آفریقای جنوبی، سوئد، اکوادور، امارات متحده عربی، سنگاپور، کلمبیا، پرتغال، مصر، سوئیس، کویت، اندونزی، اوکراین، لهستان، ایرلند، آرژانتین، فیلیپین و رومانی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند و با توجه به این جدول آماری طی هفته‌های اخیر تعداد کشورهایی که اکنون بالای ۲۰ هزار مبتلا دارند، افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha