چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
سلامت نیوز : با اهداء یک واحد خون می توان نیاز سه تا 4 بیمار نیازمند به فرآورده های خونی را تامین کرد .

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت : هر یک واحد خون به فرآورده های خونی مورد نیاز از جمله پلاکت ، پلاسما ، گلبول قرمز و کرایو تبدیل و برای درمان بیماران نیازمند به خون استفاده می شود .

دکتر علی حسنی سن اهداء خون را از 17 تا 65 سال با وزن حداقل 50 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: پیش از دریافت خون  اهداء کنندگان توسط پزشکان مستقر در پایگاههای انتقال خون به منظور تامین سلامت دهنده خون مورد معاینه و ارزیابی قرار می گیرند .

وی با بیان اینکه ذخیره سازی خون در استان در حد قابل قبولی است اظهارداشت: برای تزریق فرآورده های خونی به بیماران  با گروههای خونی کم یاب نیز اسامی افراد نوعدوست اهداء کننده در بانک اطلاعات سازمان انتقال خون ثبت و در صورت نیاز از این افراد استفاده می شود .

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون خراسان رضوی همچنین از اجرای طرح انجماد خون در پایگاههای زیر پوشش استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت : با اجرای این طرح امکان ذخیره سازی گلبولهای قرمز از 35 روز به 10 سال فراهم می شود.

دکتر علی حسنی، افراد دارای بیماریهای خاص انتقالی ، انجام خالکوبی  در بدن ، انجام جراحی در گذشته یا آینده نزدیک ، استفاده از داروهای خاص و تزریق های غیر بهداشتی را از موارد منع اهداء خون برشمرد.

وی با اشاره به این که تمامی موارد دریافت تا تزریق خون به بیماران به صورت رایگان صورت می گیرد اظهار داشت : انجام پروسه واحدهای خونی به فرآورده 100 تا 150 هزارتومان برای دولت هزینه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha