دندان درد، درد آزاردهنده ای به ویژه در شب است؛ این درد دلایل مختلفی دارد که از شایع ترین آنها پوسیدگی دندان است.

۹ راهکار برای رهایی از دندان درد در شب

سلامت نیوز: دندان درد، درد آزاردهنده ای به ویژه در شب است؛ این درد دلایل مختلفی دارد که از شایع ترین آنها پوسیدگی دندان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، تسکین دندان درد در شب بسیار دشوار است و باعث میشود که فرد نتواند به خواب رود؛ با این حال رهکارهایی برای کمک به کاهش این درد در شب و به خواب رفتن فرد وجود دارد که در این گزارش به ۹ درمان خانگی برای تسکین دندان درد در شب اشاره می شود.

استفاده از داروهای تسکین دهنده درد

مصرف داروهای ضد درد و مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن یک روش سریع و ساده برای کاهش دردهای خفیف تا متوسط دندان است. اگر درد دندانتان شدید است، بهتر است به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا مسکن‌های قوی‌تری برایتان تجویز کند.

 کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. یک کیسه حاوی یخ را در یک حوله پیچیده و روی صورت یا فک خود بگذارید. رگ‌های خونی موجود در آن منطقه منقبض شده و می‌تواند باعث کاهش درد شود. اگر احتمال می‌دهید که در شب دچار درد شوید از بعد از ظهر هر چند ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید تا از درد دندان در موقع خواب جلوگیری شود.

 ارتفاع دادن به سر

جریان خون در سر می‌تواند درد و التهاب را افزایش دهد. برای برخی از افراد، خوابیدن روی یک بالش بلند یا استفاده از دو بالش ممکن است دردشان را کاهش دهد و کمک کند بهتر بخوابند.

 پمادهای دارویی

استفاده از ژل‌های بی حس کننده و پمادهایی که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند می‌تواند با بی حس کردن منطقه درد، احساس درد را کاهش دهد.

بنزوکائین برای استفاده کودکان خردسال مناسب نیست.

 شستشو با آب نمک

شستشوی ساده با آب نمک یک درمان خانگی معمول برای دندان درد است. آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است، بنابراین می‌تواند التهاب را کاهش دهد. همچنین از دندان‌های آسیب دیده در برابر عفونت محافظت می‌کند. شستشو با آب نمک همچنین می‌تواند به از بین بردن ذرات مواد غذایی باقی مانده بین دندان‌ها کمک کند.

 شستشو با هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

پریودنتیت یک نوع عفونت لثه است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل درد و خونریزی شود. شستشوی دهان با دهانشویه حاوی هیدروژن پراکسید به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می‌کند. باید پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب رقیق کنید و محلول را در دهان بچرخانید.

این روش درمانی برای کودکان مناسب نیست، زیرا این خطر وجود دارد که آن‌ها به طور تصادفی این محلول را ببلعند.

چای نعناع

گرداندن دمنوش نعناع در دهان یا مکیدن کیسه چای نعناع نیز ممکن است به تسکین موقت درد دندان شبانه کمک کند. نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. همچنین اثر بی حسی خفیف ایجاد می‌کند.

 میخک

اوژنول که یکی از ترکیبات اصلی میخک است می‌تواند باعث کاهش درد دندان شود. اوژنول به عنوان ضد درد عمل کرده و منطقه درد را بی حس می‌کند. برای استفاده از میخک برای دندان درد، پودر میخک را در آب خیس کنید تا یک خمیر درست شود. سپس خمیر را روی دندان بمالید. جویدن آرام یا مکیدن دانه میخک نیز به تسکین درد کمک می‌کند. این درمان برای کودکان مناسب نیست، زیرا ممکن است آن را ببلعند.

 سیر

اثر ضد باکتریایی سیر ممکن است به از بین بردن باکتری‌ها در دهان کمک کند. آلیسین که ترکیب اصلی سیر است، اثر ضد باکتریایی خوبی دارد که ممکن است به از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان کمک کرده و درد دندان را کاهش دهد. یک حبه سیر را به آرامی جویده و اجازه دهید روی دندانتان قرار گیرد. این کار می‌تواند به درمان دندان درد شبانه کمک کند.

منبع : Medical News Today

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha