سلامت نیوز :  یك‌ فوق‌تخصص اطفال گفت: در گرما درجه حرارت بدن نوزادان بالا می‌رود، به همین دلیل توصیه می‌شود والدین برای جلوگیری از گرمازدگی نوزادان در فصل تابستان، تا حد امكان آنها را از منزل خارج نكنند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در فصل تابستان باید بیشتر مراقب نوزادان و كودكان باشیم چرا كه سیستم‌ ایمنی و دفاعی بدن آنها ضعیف است و بیشتر دچار گرمازدگی می‌شوند.

وی گفت: زمانی كه نوزاد گرمازده می‌شود، عطش فراوان پیدا می‌كند، از این رو برای رفع عطش شیر بیشتری می‌خورد؛ این مسئله نوزاد را دچار اسهال و استفراغ می‌كند.

این فوق‌تخصص اطفال ادامه داد: بر اثر سرما درجه حرارت بدن نوزادان پائین می‌آید و در گرما درجه حرارت بدن آنها بالا می‌رود، توصیه می‌شود والدین برای جلوگیری از گرمازدگی نوزادان در فصل تابستان، تا حد امكان آنها را از منزل خارج نكنند.

هاشمی در ادامه این مطلب افزود: گرد و خاك موجود در هوا از طریق بینی وارد حلق نوزادان می‌شود و همین مسئله زمینه ابتلا به حساسیت را در آنها به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان كرد: توصیه می‌شود در فصل گرما برای جلوگیری از سوختگی پا در نوزادان، پوشك آنها زود به زود تعویض و پاهایشان شسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha