انجام هر کاری که بتواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد، در دوران کرونا ویروس بسیار موثر و با اهمیت است. انجام ورزش های روزمره، عادت های خوب خواب، مصرف مکمل ها، مدیریت استرس و تغذیه خوب همگی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

آیا مصرف قند به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند؟

سلامت نیوز: انجام هر کاری که بتواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد، در دوران کرونا ویروس بسیار موثر و با اهمیت است. انجام ورزش های روزمره، عادت های خوب خواب، مصرف مکمل ها، مدیریت استرس و تغذیه خوب همگی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مصرف زیاد قند در سیستم بدن سبب افزایش باکتری ها و ویروس ها می شود زیرا با بالا رفتن مصرف قند سیستم اولیه ذاتی بدن نیز خوب کار نمی کند. به همین دلیل است که دیابتی ها عفونت های بیشتری دارند.

چگونه قند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد؟

مصرف بالای قند علاوه بر بالا رفتن بروز بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی، بر توانایی فرد در مقابله با ویروس ها یا سایر عفونت های بدن تأثیر می گذارد. بدن برای مقابله با عفونت ها به سلولهای خاصی احتیاج دارد. گلبول های سفید، که به عنوان “سلول های کشنده” نیز شناخته می شوند، به شدت تحت تأثیر مصرف قند قرار دارند. قند مانع از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن می شود،  گلبول های سفید قادر به انجام کار خود نیستند و نمی توانند باکتری های بد یا ویروس های بد را نابود کنند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که قند خون بالا بر مکانیسم های مبارزه با عفونت در افراد دیابتی تأثیر دارد. رژیم های غذایی با قند بالا به دیابت نوع ۲ مرتبط هستند زیرا مصرف زیاد قند می تواند منجر به دیابت شود – شرایطی که به ویژه با خطر بیشتر عوارض جدی COVID-19 همراه است.

چه مقدار قند برای تضعیف پاسخ ایمنی بدن لازم است؟

یک مطالعه تغذیه ای نشان می دهد که حدود ۷۵ گرم شکر برای تضعیف سیستم ایمنی بدن لازم است. و به محض اینکه گلبول های سفید خون مبتلا شوند، تصور می شود که سیستم ایمنی بدن حدود ۵ ساعت پس از آن کاهش می یابد

این بدان معناست که حتی کسی که ۸ ساعت خوابیده است، مکمل ها و تمرینات خود را انجام می دهد با خوردن چند شیرینی در طول روز می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن خود آسیب جدی برساند.

دفتر پیشگیری از بیماری ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی توصیه می کنند که نباید بیش از ۱۰٪ کالری روزانه خود را از قند اضافه شده روزانه دریافت کنید. راه دیگر برای مشاهده این مقدار محدود کردن میزان قند مصرفی به بیش از شش قاشق چایخوری یا در کل ۲۵ گرم است. این مقدار شامل قندی است که ممکن است به قهوه خود اضافه کنید، قند موجود در وعده های غذایی روزانه یا قندهای پنهان که اغلب در غذاهای “سالم” مانند اسموتی ها یافت می شوند.

رعایت یک رژیم غذایی متعادل و کنترل مصرف قند (در حالت ایده آل آن را به ۲۵ گرم در روز محدود کنید)، به سیستم ایمنی بدن کمتر آسیب می رساند و شخص را از مریض شدن مصون می دارد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha