سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به ابلاغ نرخ تعرفه های درمانی گفت: تعرفه های درمانی روانپزشكی در بین تعرفه های پزشكی، بیشترین رشد را داشته كه این رشد بیشتر با هدف توقف زیان دهی بیش از حد بیمارستان ها و بخش های روانشناسی اعمال شده است.
 
مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با ایرنا افزود: علت بالاتر بودن تعرفه خدمات و تخت روانپزشكی نسبت به دیگر تعرفه های درمانی این است كه بیمارستان های روانپزشكی زیان ده بوده و تعرفه های پایینی را داشته اند، به همین دلیل این بیمارستان ها، مجبور می شدند برخی از خدمات خود را كم كنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد، متاسفانه سازمان های بیمه گر نیز درصورت طولانی شدن مدت بستری بیماران روانپزشكی، تغییراتی را در تعرفه ها می دهند و این عوامل موجب می شد كه بخش های روان درمانی كشور به ویژه مراكز درمانی دارای بیماران مشكل دار و نیازمند بستری طولانی، نتوانند هزینه های لازم را برای ارایه خدمات خود تامین كنند.
دستجردی گفت: بخش های روانپزشكی كشور را باید به شدت توسعه دهیم و نیروی انسانی لازم را برای این بخش ها جذب كنیم.
وی افزود: مراكز درمانی روانپزشكی باید با رویكرد ویژه ای مورد توجه قرار گیرند متاسفانه در طول سال های گذشته به این مراكز توجه جدی نشده بود.
وزیر بهداشت تاكید كرد، افزایش بیشتر تعرفه خدمات روانپزشكی و بستری كمك می كند عدالت بین تعرفه های بخش های مختلف پزشكی برقرار شود چراكه این عدالت پیش از این در تعرفه تخت های روانپزشكی كشور برقرار نشده بود.
وی خاطرنشان كرد، رشد بیشتر تعرفه های روانپزشكی نسبت به دیگر تعرفه های درمانی از
نقاط قوت و مثبت، تعیین تعرفه های امسال به شمار می رود كه منافع آن برای مردم ، بیماران، اداره كنندگان و مدیران بیمارستان های روانپزشكی خواهد بود تا مدیران بیمارستان ها بتوانند خدمات بیشتری ارایه دهند و هزینه خدمات خود را نیز تامین كنند.
هیات دولت، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش های غیردولتی و خصوصی در سال 1390 برای ویزیت پزشكان و كارشناسان پروانه‌دار را تعیین كرد.
براساس این مصوبه، ویزیت پزشكان عمومی (80.000) ریال، متخصص (130.000) ریال، روانپزشك و فوق‌تخصص (160.000) ریال، فوق تخصص روانپزشكی (180.000) ریال، (PHD) پروانه‌دار (80.000) ریال، كارشناس ارشد پروانه‌دار (70.000) ریال و كارشناس پروانه‌دار (55.000) ریال تعیین شده است.
همچنین ضریب تعرفه داخلی (32.000) ریال، بیهوشی (160.000) ریال، جراحی (360.000) ریال، دندانپزشكی (4.800) ریال، فیزیوتراپی (4.200) ریال و خدمات روانپزشكی در بخش دولتی، شش هزار و 500 تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha