یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 296138

احساس درد و فشار در سر، گردن، پشت سر و پیشانی سردرد نامیده می‌شود، اما سردرد واژه‌ای بسیار كلی است. اگر به‌خاطر سردرد به پزشك مراجعه كنید، او سؤال خواهد كرد سردردتان به چه شکل است؟ یك‌طرفه؟ ضربانی؟ دور پیشانی؟ پشت سر؟ دلیلش این است كه انواع مختلفی از سردرد وجود دارد كه هر كدام علل و درمان‌های خاص خودشان را دارند. حتی در برخی مواقع ممكن است سردرد نشان‌دهنده‌ مشكل جدی‌تری مانند سكته مغزی باشد.

درمان پلكانی سردردهای تنشی

سلامت نیوز: احساس درد و فشار در سر، گردن، پشت سر و پیشانی سردرد نامیده می‌شود، اما سردرد واژه‌ای بسیار كلی است. اگر به‌خاطر سردرد به پزشك مراجعه كنید، او سؤال خواهد كرد سردردتان به چه شکل  است؟ یك‌طرفه؟ ضربانی؟ دور پیشانی؟ پشت سر؟ دلیلش این است كه انواع مختلفی از سردرد وجود دارد كه هر كدام علل و درمان‌های خاص خودشان را دارند. حتی در برخی مواقع ممكن است سردرد نشان‌دهنده‌ مشكل جدی‌تری مانند سكته مغزی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،پس تشخیص نوع سردرد بسیار مهم است. یكی از سردردهای بسیار متداولی كه معمولا هر چند وقت یك‌بار اتفاق می‌افتد، سردرد تنشی است. حدود ۴۰‌درصد افراد در مرحله‌ای از زندگی این سردرد را تجربه می‌كنند.

 سردرد تنشی چیست؟ سردرد تنشی، شایع‌ترین نوع سردرد است كه باعث درد خفیف، متوسط یا شدید در سر، گردن و پشت چشم‌های شما می‌شود. بعضی از مردم می‌گویند سردرد تنشی مانند آن است كه یك باند (نوار) سفت به دور پیشانی‌شان بسته شده باشد.

اكثر افرادی كه سردردهای تنشی را تجربه می‌كنند، سردردهای دوره‌ای دارند. این سردردها به‌طور متوسط یك یا دو بار در ماه اتفاق می‌افتند. با این حال سردردهای تنشی می‌تواند مزمن نیز باشد. زنان دو برابر مردان به سردردهای تنشی دچار می‌شوند. علل سردردهای تنشی :  سردردهای تنشی را انقباض‌های عضله در نواحی سر و گردن ایجاد می‌كند.

انواع غذاها، فعالیت‌ها و عوامل استرس‌زا باعث ایجاد این نوع انقباض‌ها می‌شود. برخی از مردم نیز پس از خیره‌ شدن به صفحه رایانه برای مدت طولانی یا پس از رانندگی طولانی‌مدت به سردردهای تنشی دچار می‌شوند.

هوای سرد نیز ممكن است باعث سردرد تنشی شود. مصرف الكل، خستگی، خشكی چشم، سیگار، سرماخوردگی و استرس از عوامل شروع‌كننده این سردردهاست.

این سردرد باعث درد ضربانی در یك یا دو طرف سر شود. با این حال سردردهای تنشی، تمام علائم میگرن‌ها مانند حالت تهوع یا استفراغ را ندارند. در موارد نادر، سردرد تنشی می‌تواند مانند میگرن به حساسیت نسبت به نور و صدای بلند منجر شود.

درمان زودهنگام سردرد : درمان دارویی، كاهش استرس، اصلاح وضعیت كاری، مصرف مكمل‌های دارویی و گیاهی، طب سوزنی و بلوك‌های عصبی كه در كلینیك‌های درد و توسط فوق‌تخصص درد انجام می‌شود درمان پلكانی این درد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha