دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 296246

در زندگی روزمره که با انواع و اقسام استرس‌ها و فشارهای کاری و اقتصادی مواجه هستیم استفاده از برخی نوشیدنی‌ها می‌تواند آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد.

آرامش خود را با این نوشیدنی‌ها حفظ کنید

سلامت نیوز:در زندگی روزمره که با انواع و اقسام استرس‌ها و فشارهای کاری و اقتصادی مواجه هستیم استفاده از برخی نوشیدنی‌ها می‌تواند آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، این روزها که عموم مردم با انواع و اقسام استرس‌ها و فشارهای اقتصادی در زندگی روزانه خود مواجه هستند و در محاصره فشارهای روحی و ذهنی قرار دارند جدای از درمان‌هایی که با دارو برای آرامش روح و روان تجویز شده است استفاده از برخی دستورالعمل‌های طب سنتی و مصرف برخی نوشیدنی‌هایی که در طب قدیم بر استفاده از آنان تأکید شده است می‌تواند آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد.


به عنوان مثال از گذشته‌های دور و در بسیاری از کتب طب کهن و طب اسلامی استفاده از گلاب و بوئیدن آن در مجالس عزا و ختم مورد تأکید قرار داشت که با پیشرفت علم و بررسی‌های علمی صورت‌گرفته مشخص شد، گلاب خاصیت ‌غم‌زدایی داشته و آرامش روح و روان را به همراه دارد.
در ادامه به چند نوشیدنی آرامش‌بخش اشاره می‌شود:


دمنوش نعنا
نعنا گیاهی است که به فراوانی در طبیعت یافت می شود و مصرف آن قدمتی چندین هزار ساله دارد؛ مصرف روزانه یک لیوان از شربت نعنا یا دمنوش آن می‌تواند علاوه بر خواص دارویی فراوانی که دارد باعث آرامش اعصاب هم شود.


دمنوش بابونه + شیر
ترکیب دمنوش بابونه با شیر می‌تواند برای زمانی که فرد مضطرب بوده مورد استفاده قرار بگیرد زیرا برای کاهش عصبانیت و اضطراب بسیار توصیه شده است؛
ترکیب آب ولرم و لیمو برای رسیدن به تمرکز و آرامش معجزه می‌کند
با کاهش آب بدن که البته دلایل فراوانی دارد میزان استرس بالا رفته و همچنین درصد تمرکز را کاهش می‌دهد؛ برای رفع این نگرانی‌ها می‌توان مقداری از آب ولرم را با آب یک عدد لیموی تازه مخلوط کرد تا ضمن رفع خستگی ذهنی فعالیت مغز را برای انجام کارهایی که نیازمند تمرکز است بهبود بخشد


دمنوش چای زعفران
زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و یکی از گیاهانی است که شادی بخش و خنده‌آور است. تقویت قلب، تحریک قوای مغزی، ضدکرم خوردگی دندان، شستشودهنده کلیه، تقویت‌کننده معده، درمان و ضدسرفه و خلط آور است؛ می‌توان در چای یا شربت خود به اندازه یک یا دو پَر زعفران انداخت تا علاوه بر خوشرنگ شدن از خواص آن هم بهره برد.


استفاده از گلاب فراموش نشود
شاید بتوان از نوشیدنی گلاب به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در خصوص رسیدن به آرامش و زدودن غم اشاره کرد؛ بهترین نوع مصرف گلاب همان اضافه کردن گلاب به انواع نوشیدنی‌هاست ضمن آنکه می‌توان شب  هنگام و موقع خوابیدن با یک قاشق گلاب صورت خود را شستشو دهید که علاوه بر خاصیت آرامش‌بخش، برای تازگی و طراوت پوست هم مفید است.


آب آلبالو و گیلاس برای رفع بی قراری
اگر کلافه و بی قرار هستید و نمی توانید بخوابید، کمی آب آلبالو یا گیلاس بنوشید. بررسی های انجام شده نشان می دهد که با نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز می توانید شب ها ۹۰ دقیقه بیشتر بخوابید چرا که این میوه حاوی ملاتونین، هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری و اسیدهای آمینه ای است که می تواند شما را به خوابی عمیق و طبیعی فرو برد. البته اگر شب‌ها آب گیلاس را نوشیدید می توانید به آن وانیل هم اضافه کنید.


خواب آرام با نوشیدن شیر داغ
نوشیدن شیر داغ باعث آرامش و خواب راحت می شود. جالب است بدانید شیر حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که برای کاهش استرس ضروری است. شیر نوشیدن باعث آرامش روانی و خواب آلودگی می شود. شما همچنین می توانید مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می رساند، سپس به سرتونین تبدیل می شود و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می شود و ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری افراد است. ترکیب شیر با عسل همچنین تأثیرات آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد.


چای سبز
گیاه دارویی چای سبز سبب کاهش عصبانیت، اضطراب و بیخوابی شده و مصرف آن پیش از خواب توصیه می‌شود.


دمنوش آرامش هل
هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می‌کند و همین خود دلیلی واضح و ساده است برای اینکه برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده کنیم. هل علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت جنسی مفید است. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده‌ها استفاده می کنند.


دمنوش بادرنجبویه
بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا یکی از نسخه‌های طب سنتی برای هضم و اعصاب بوده؛ برای تنظیم عملکرد تیروئید مفید است و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی ضد اضطراب قوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha