سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 296301

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین و مفیدترین روغن‌های رژیم غذایی است. از فواید مصرف روغن زیتون می‌توان به کاهش التهاب و کاهش فشار خون اشاره کرد.

آیا روغن زیتون به کاهش وزن کمک می‌کند؟

سلامت نیوز:روغن زیتون یکی از سالم‌ترین و مفیدترین روغن‌های رژیم غذایی است. از فواید مصرف روغن زیتون می‌توان به کاهش التهاب و کاهش فشار خون اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع است که دارای یک پیوند کربن اشباع نشده در ترکیب شیمیایی خود است. این اسیدهای چرب به طور معمول در دمای اتاق مایع هستند.روغن زیتون یک منبع غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که به واسطه توانایی خود در کاهش وزن و حفظ وزن سالم مورد مطالعه قرار گرفته اند.

در یک مطالعه که تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط با تری گلیسیریدهای زنجیره بلند مقایسه شدند، مشخص شد تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط به تولید بیشتر هورمون های تنظیم کننده اشتها ، کمک می‌کند که احساس سیری را تقویت می کند.

  چگونگی استفاده از روغن زیتون برای کاهش وزن

روغن زیتون ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد اما هیچ پژوهشی که پشتیبان این ایده باشد، وجود ندارد، تنها نتایج مطالعات نشان داده اند که ماساژ با روغن زیتون می تواند به افزایش وزن نوزادان نارس کمک کند.ادعایی دیگر این است که ترکیب روغن زیتون و آب‌لیمو می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند.

اما این به احتمال زیاد به دلیل آن است که روغن زیتون اغلب به عنوان یک پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا به دریافت کالری بسیار کم منجر می شود.یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن زیتون حاوی ۱۱۹ کالری و۵/۱۳گرم چربی است. در یک رژیم غذایی با میزان کالری محدود این می تواند به سرعت بر میزان کالری و چربی مصرفی بیفزاید، از این رو، بهتر است روغن زیتون در مقادیر محدود به آن اضافه شود تا موجب افزایش وزن نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha