سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

زنان بعد از ورود به دوران یائسگی، ممکن است علایمی چون گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه کنند ،اما این علایم جدای از یادآوری ورود به دوران جدیدی از زندگی، آیا می‌تواند پیام دیگری را هم برای این گروه از زنان داشته باشد؟

گرگرفتگی شدید را جدی بگیرید!

سلامت نیوز:زنان بعد از ورود به دوران یائسگی، ممکن است علایمی چون گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه کنند ،اما این علایم جدای از یادآوری ورود به دوران جدیدی از زندگی، آیا می‌تواند پیام دیگری را هم برای این گروه از زنان داشته باشد؟

رابطه علایم یائسگی با  بیماری‌های قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،تا پیش از این، برخی متخصصان از ارتباط بین گرگرفتگی و تعریق شبانه و بیماری‌های قلبی در زنان یائسه صحبت کرده بودند اما این که این ارتباط به چه صورت است و به چه میزان این دو موضوع با هم مرتبط هستند، مشخص نبود.

برای بررسی این موضوع، محققان استرالیایی در دانشگاه کویینزلند وضعیت بیش از 23 هزار زن در سنین یائسگی را از نظر دفعات، شدت و زمان بروز علایم گرگرفتگی و تعریق شبانه (آغاز علایم پیش از یائسگی یا بعد از آن) بررسی کردند.همزمان سابقه بیماری‌های قلبی عروقی در این زنان بررسی شد و افرادی که سابقه این بیماری‌ها  را از قبل داشتند از مطالعه کنار گذاشته شدند. سپس وضعیت زنان زیر نظر قرار گرفت.

 افزایش 70 درصدی بیماری‌های قلبی!

بررسی نتایج نشان داد که دفعات بروز گرگرفتگی در زنان با احتمال بروز بیماری‌های قلبی ارتباطی ندارد اما زنانی که گاهی اوقات یا غالبا تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض بروز بیماری‌های قلبی هستند، اما موضوع مهم‌تر از دفعات بروز این علایم، شدت آن هاست.

این مطالعه نشان می‌دهد وقتی شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه افزایش می‌یابد، زنان تا حدود 70 درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی هستند. در عین حال این مطالعه نشان می‌دهد شروع زودهنگام این علایم هم می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، اما دانستن این موارد چه کمکی به ما می‌کند؟

 در آستانه یائسگی هستید؟

اگر خانمی در نزدیکی یائسگی هستید یا مدتی است که وارد این دوره شده‌اید، بروز گرگرفتگی و تعریق شبانه در هر شرایطی را ویژگی طبیعی این دوره از زندگی خود در نظر نگیرید. اگر این علایم در دفعات زیاد تکرار می‌شوند یا شدت آن‌ها آزاردهنده است، با پزشک مشورت کنید و در این شرایط توجه بیشتری به سلامت سیستم قلبی- عروقی خود داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha