چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 296341

یک مسترشیب ایمپلنت های دندانی با تاکید بر اینکه در این ایام باید از جراحی های زیبایی و غیر ضروری خودداری شود، گفت: حتی در ایام قبل از شیوع این بیماری که وضعیت کشور اورژنسی نبود، هم توصیه چندانی به انجام این نوع جراحی ها نداشتم چرا که هر فردی در حالت عادی زیبا‌تر است و این عمل‌ها ممکن است با عوارضی همراه باشند.

انجام‌ عمل‌های زیبایی و غیرضروری در ایام کرونا ممنوع

سلامت نیوز:یک مسترشیب ایمپلنت های دندانی با تاکید بر اینکه در این ایام باید از جراحی های زیبایی و غیر ضروری خودداری شود، گفت: حتی در ایام قبل از شیوع این بیماری که وضعیت کشور اورژنسی نبود، هم توصیه چندانی به انجام این نوع جراحی ها نداشتم چرا که هر فردی در حالت عادی زیبا‌تر است و این عمل‌ها ممکن است با عوارضی همراه باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، پیام دادرس در خصوص مشکلات دندانپزشکان بعد از شیوع ویروس کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا نه تنها برای دندانپزشکان و متخصصان زیبایی بلکه برای تمام جامعه پزشکی و بیماران مشکل ساز است.


وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری ازجراحی‌های مهم نظیر عمل‌های قلبی، ارتوپدی و کلیوی به دلیل ترس بیماران از ابتلا و همچنین درگیری و تمرکز کادر درمان روی کرونا به تعویق افتاده است، ادامه داد: در صورت امکان پزشکان هم ترجیح می‌دهند، که برخی از جراحی‌ها را به تعویق بیندازند، چرا که فضای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار آلوده است.


این مستر شیب ایمپلنت‌های دندانی ضمن بیان اینکه بهتراست افراد از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی خودداری کنند تا پزشکان و کادر درمان تمرکز بیشتری برای موارد حیاتی داشته باشند، متذکر شد: شیوع ویروس کووید ۱۹ همچنین سبب شد، تا با کمبود و افزایش ۳ تا ۴ برابری قیمت بسیاری از تجهیزات و ابزار پزشکی مثل ماسک و دستکش مواجه شویم که این کمبود موجب شد تا هم کادر درمان و هم بیماران فشار زیادی را متحمل شوند.


وی گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ درصد از مراجعه‌ها کاهش یافته است، که این امر از تمرکز کادردرمان روی بیماری کرونا، ترس مردم و وضع اقتصادی آن‌ها ناشی می‌شود.


آیا کرونا موجب آسیب به دندان‌ها می‌شود؟
این دندانپزشک بیان کرد: کرونا هیچ تاثیری روی دندان ها و لثه نمی‌گذارد و این بیماری عفونی سبب التهاب لثه و دندان های فرد مبتلا نمی‌شود و همچنین هیچ کدام از علائم کرونا مربوط به دندان ها و لثه نیست.
ا
وی با تاکید بر اینکه در این ایام باید از  جراحی های زیبایی و غیر ضروری خودداری شود، ادامه داد: حتی در ایام قبل از شیوع این بیماری که وضعیت کشور اورژنسی نبود، هم توصیه چندانی به انجام این نوع جراحی ها نداشتم چرا که هر فردی در حالت عادی زیبا‌تر است و این عمل‌ها ممکن است با عوارضی همراه باشند.


این دندانپزشک زیبایی ضمن تاکید بر اینکه مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی در این ایام موجب افزایش فشار روی کادر درمان می‌شود، افزود: جراحی هایی که مستقیما با حیات فرد در ارتباط هستند و زندگی او را مختل می‌کنند، حتما باید انجام شوند، اما از آنجایی که بیماری کرونا به شدت مسری است و تحت هر شرایطی انتقال پیدا می‌کند و در حین عمل‌های جراحی امکان فاصله گذاری وجود ندارد، حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم انجام آنها خطرناک است و بهتر است افراد فقط در موارد ضروری دست به چنین اقدامی بزنند.


این مستر شیب ایمپلنت‌های دندانی ضمن اشاره با اینکه افراد بعد از عمل جراحی به سبب از دست دادن خون بدن و مصرف داروی بیهوشی ضعیف می‌شوند و امکان ابتلای کرونا در آن‌ها بالا می‌رود، توضیح داد: بنا بر شرایط موجود و برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا بهتر است پزشکان هر یک ساعت یکبار به بیماران وقت دهند تا از تجمع آن‌ها در مطب جلوگیری شود و هم اینکه فرصت کافی برای ضد عفونی کردن ابزار پزشکی و محیط مطب وجود داشته باشد.


در حالت عادی هیچ محدودودیتی برای عمل‌های زیبایی وجود ندارد
وی اضافه کرد: به طور کلی و درمواقع عادی هیچ محدودیتی برای انجام عمل‌های زیبایی وجود ندارد، اما این نوع جراحی‌ها به خواست بیمار و اطلاع رسانی پزشک بستگی زیادی دارد و پزشکان باید به بعد مادی کار توجه نکنند و به مراجعه کنندگان اطلاعات دقیق دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha