تنگی نفس پس از انجام ورزش می تواند شرایطی کاملا عادی باشد، اما همانند کاهش وزن ناخواسته، اگر دلیل مشخصی برای تنگی نفس وجود ندارد باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.مردان نسبت به زنان کمتر به علائم و نشانه های مربوط به وضعیت سلامت خود توجه می کنند و ممکن است تا زمانی که دیگر توانایی تحمل آنها را نداشته یا فردی آنها را مجبور نکند، برای بررسی شرایط سلامت خود به پزشک مراجعه نکنند.

5 نشانه هشداردهنده سلامت که آقایان نباید نادیده بگیرند

سلامت نیوز:تنگی نفس پس از انجام ورزش می تواند شرایطی کاملا عادی باشد، اما همانند کاهش وزن ناخواسته، اگر دلیل مشخصی برای تنگی نفس وجود ندارد باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.مردان نسبت به زنان کمتر به علائم و نشانه های مربوط به وضعیت سلامت خود توجه می کنند و ممکن است تا زمانی که دیگر توانایی تحمل آنها را نداشته یا فردی آنها را مجبور نکند، برای بررسی شرایط سلامت خود به پزشک مراجعه نکنند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، اما هر فردی همواره باید به بدن خود گوش کند! بدن آنچه را که باید بدانید به شما می گوید و نسبت به بروز مشکل هشدار می دهد. در ادامه با چند نشانه هشدار دهنده که مردان نباید هرگز نادیده بگیرند، بیشتر آشنا می شویم.


احساس دائمی سرما

 احساس دائمی سرما می تواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد. در شرایطی که بسیاری از مردان فکر می کنند که زنان بیشتر به کم کاری تیروئید مبتلا می شوند و آن را یک بیماری زنانه می دانند، اما این شرایط در مردان نیز شایع است و یکی از روشن‌ترین علائم آن عدم تحمل سرما است.
از دیگر نشانه های کم کاری تیروئید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- خستگی
- افزایش وزن
- بی اشتهایی
- افسردگی
- یبوست
مردان مبتلا به کم کاری تیروئید می توانند کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ را نیز تجربه کنند. همچنین، کمبود هورمون های تیروئید می تواند دلیل ریزش موی آنها باشد.
اگر فکر می کنید با علائم مرتبط با تیروئید مواجه هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای بررسی سطوح هورمون های این غده است.


کاهش وزن ناخواسته

 کاهش وزن می تواند روندی دشوار و چالش برانگیز باشد. به طور معمول، برای کاهش وزن اضافه خود باید به سختی ورزش کرده و رژیم های غذایی مناسب را دنبال کنید. اما اگر بدون دلیلی مشخص کاهش وزن را تجربه می کنید، این می تواند نشانه ای از بروز مشکل باشد.
دیابت، پرکاری تیروئید، سرطان و بیماری کبد همگی از جمله مواردی هستند که می توانند به کاهش وزن ناخواسته منجر شوند.


کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ

اگر مشکلات تیروئید دلیل کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ شما نیستند، همچنان شرایط دیگری وجود دارند که باید مد نظر قرار بگیرند. مشکلات قلبی و گردش خون از جمله کلسترول بالا یا مشکلی در تولید گشادکننده رگ های خونی بدن به نام نیتریک اکسید می تواند جریان خون به آلت تناسلی مردان را کاهش دهد. اگر با مشکلات جنسی مواجه هستید، بررسی شرایط قلب و گردش خون خود را فراموش نکنید.


تغییر در شکل بدن

اگر میل جنسی کم، افزایش چربی اطراف قسمت میانی بدن و از دست دادن توده عضلانی را تجربه می کنید، آن را نباید تنها با افزایش سن مرتبط بدانید. این احتمال وجود دارد که سطوح پایین تستوسترون دلیل بروز این شرایط باشد.
پس از تشخیص سطوح پایین تستوسترون، شما می توانید اقداماتی را در راستای افزایش تولید این هورمون مد نظر قرار دهید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کار با وزنه - تمرینات قدرتی محرک خوبی برای افزایش تولید تستوسترون در بدن هستند.
مصرف پروتئین بیشتر - اسیدهای آمینه موجود در پروتئین برای تولید تستوسترون ضروری هستند.
مصرف چربی های مناسب - چربی های اشباع موجود در زرده تخم مرغ و گوشت قرمز حاوی کلسترول هستند که یک پیشساز مهم برای تولید تستوسترون است.
خلاص شدن از استروژن های تقلبی - دی-ایندول متان (Di-Indole Methane) یک مکمل طبیعی است که به استروژن های تقلبی در بدن متصل شده، آنها را خنثی کرده و به صورت امن از بدن دفع می کند. این شرایط به حفظ تعادل تستوسترون/استروژن کمک می کند.


تنگی نفس

تنگی نفس پس از انجام ورزش می تواند شرایطی کاملا عادی باشد، اما همانند کاهش وزن ناخواسته، اگر دلیل مشخصی برای تنگی نفس وجود ندارد باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.
از جمله دلایل تنگی نفس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بیماری مزمن انسدادی ریه
- مشکلات قلبی
- چاقی
- سرطان ریه
همچنین، یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مانند برونشیت، آسم یا سینه پهلو نیز می تواند موجب تنگی نفس شود. با توجه به شیوع بیماری کووید-19 نیز باید هرچه بیشتر به تنگی نفس خود توجه داشته باشید.

منبع: "ایزی هلث اپشنز"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha