سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 29709

پزشكان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ادعا كرده‌اند كه امكان درمان دیابت نوع اول با واكسن موجود و ارزان قیمت سل وجود دارد.

درمان دیابت با واكسن سل
سلامت نیوز : پزشكان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ادعا كرده‌اند كه امكان درمان دیابت نوع اول با واكسن موجود و ارزان قیمت سل وجود دارد.

به گزارش ایسنا، این پزشكان می‌گویند واكسن سل موسوم به «ب ‌ث ‌ژ» مانع می‌شود كه سلولهای T شكل بدن، سلولهای تولید كننده انسولین را تخریب كنند و در نتیجه به نمره پانكراس این فرصت داده می‌شود كه دوباره ترمیم شده و تولید انسولین را از سر بگیرد.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، این پزشكان امیدوارند كه روش فوق بتواند دیابت نوع اول را كه یك بیماری مادام العمر است را درمان كند.

بررسی این روش روی تعداد اندكی از داوطلبان نتایج امیدواركننده‌ای داشته و موجب افزایش تولید انسولین شده است. این پزشكان در نظر دارند كه یافته‌های خود را در نشست انجمن دیابت آمریكا ارائه كنند.

به گفته متخصصان، این یافته باور قبلی درباره درمان دیابت را به چالش می‌كشد. براساس این باور سلولهای بتای ترشح كنننده انسولین در پانكراس در صورتی كه آسیب ببینند برای همیشه از دست خواهند رفت. مطالعه جدید خلاف این باور را نشان می‌دهد.

دكتر ایوا منیری كارشناس ایمونولوژی در انستیتو ملی مطالعات دندانپزشكی و طب صورت تاكید كرد كه این یافته بسیار امیدبخش و شگفت‌انگیز است.

پزشكان قصد دارند به زودی آزمایشات گسترده‌تری را در این زمینه انجام دهند تا به نتایج قطعی‌تری دست پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha