سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 29740
آموزش مادران قبل از هر بارداری  ضرورت دارد و عدم آشنایی و آمادگی این افراد ممكن است برای سلامت مادر و فرزندش خطراتی را ایجاد كند.
دكتر انصاری پورعضو درمانی تیم تخصصی ناباروری پ‍ژوهشكده ابن سینا گفت: تجهیزات و امكانات مناسبی برای مراقبت از مادران باردار وجود دارد ولی باید استانداردهای لازم برای این مراقبت ها نیز طراحی و اجرایی شود.
وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای دنیا برای هر مادر باید یك پرستار، یك متخصص زنان و یك ماما حضور داشته باشد ولی متاسفانه در ایران برای هر 5 مادر یك ماما، متخصص و پرستار به ارائه خدمات می پردازند.
این فلوشیپ نازایی خاطر نشان كرد: مقیم بودن جراح، ماما و پرستار در روند سلامتی افراد بسیار موثر است چراكه در تهران فاصله بین پزشك و مادر باردار كمتر از شهرستان است و مقیم بودن پزشك در ناحیه ای كه مادران باردار حضور دارند امری ضروری و مهم است.
وی اظهار داشت: حمایت روانی و روحی از افراد شاغل مخصوصا آنهایی كه در مناطق دورافتاده هستند امری ضروری و لازم است چراكه وقتی این افراد فارغ التحصیل می شوند برای تمام كردن طرح خود در محیطی دور از خانواده قرار می گیرند و به همین دلیل به حمایت های روانی و مالی نیازمندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha